عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به طرح شفافیت مالی مدیران در مجلس گفت: وقتی نماینده دولت با یک اصل عقلایی و قانونی همچون شفافیت مالی مخالفت می‌کند اعتماد مردم نیز به دولت سلب می‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 04 January 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم روشن شدن حساب‌های مالی و در عین حال مخالفت نماینده دولت با طرح شفافیت مالی مدیران در مجلس اظهار داشت: مسئولان ما در هر رده و هر شأنی که هستند نمایندگان انقلابند و مردم و جامعه عملکرد آنها را زیر نظر دارند، از این رو مسئولان نباید تصور کنند که حرف‌هایشان در چارچوب صدا و سیما باقی می‌ماند، بلکه بازتاب گسترده‌ای دارد.

حجت‌الاسلام رهبر با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از جمله گورخوابی و زندگی در حلبی‌آبادها،‌ تصریح کرد: در این شرایط و اوضاع اقتصادی هیچ چیزی بهتر از حقیقت و صادق بودن با مردم نیست لذا ما تأکید داریم که حقوق‌های نجومی باید به بیت‌المال بازگردانده شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر ما در ادعای خود که می‌خواهیم قطره‌ای از دریای حکومت امیرالمؤمنین باشیم صادق هستیم، حداقل باید در آن راستا حرکت و تلاش کنیم که فرهنگ نهج‌البلاغه را در فرهنگ سیاسی خود جا بیندازیم، چرا که امیرالمؤمنین علیه‌السلام حاضر نشد از بیت‌‌المال چیزی به برادر خود بدهد.

وی با اشاره به لزوم شفاف‌سازی دولت درباره پرونده برادر رئیس‌جمهور و قراردادهای نفتی خاطرنشان کرد: طبق سیره امام علی (ع) اگر ما با برادر خود نیز طرف هستیم باید با او برخورد کنیم چرا که پنهان‌کاری و تبعیض قائل شدن اعتماد مردم را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام رهبر با تأکید بر اینکه ما در نظام چیزی به اسم نورچشمی و رابطه خویشاوندی و قومی نداریم یادآور شد: در حالیکه جوانانی  مثل مدافعان حرم جان و زندگی خود را برای ارزش‌ها فدا می‌کنند نباید یک عده دیگر در داخل اینگونه از شرایط استفاده کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به طرح شفافیت مالی مدیران در مجلس تأکید کرد: دولت بیخود با این طرح مخالفت کرده است چرا که مجلس نماینده ملت است و هر چه را شورای نگهبان تأیید کند دولت موظف به اجرای آن است. لذا وقتی نماینده دولت با یک اصل عقلایی و قانونی همچون شفافیت مالی مخالفت می‌کند اعتماد مردم نیز به دولت سلب می شود.



منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار