مدیر جهاد کشاورزی چرداول گفت: عملیات کشت غلات پاییزه (گندم و جو) در بیش از 32 هزار هکتار از اراضی این شهرستان پایان یافت.
کد خبر: ۳۵۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 09 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛اقبال گراوندی اظهار کرد: از این مقدار سطح کشت شده 24 هزار و 500 هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم و بیش از هشت هزار و 500 هکتار نیز به کاشت جو دیمی و آبی اختصاص یافت.
 
وی افزود: از مقدار سطح کشت غلات پاییزه پنج هزار هکتار بصورت مکانیزه و با دستگاه عمیق کار کاشت شده و بیش از 2 هزار تن محصول بذر اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شده است .
 
گراوندی اقلام گندم و جو کشت شده در اراضی چرداول را شامل بهرنگ، چمران، سیروان، ساجی، کراس، سبلان، زاگرس و کوهدشت اعلام کرد.
 
مدیر جهاد کشاورزی چرداول تاکید کرد: نهاده های شیمیایی تاثیر سریع بر رشد محصولات داشته و از تخریب خاک جلوگیری می کند و همچنین سموم شیمیایی باعث حفظ محصولات و ممانعت از تخریب آن در برابر آفات می شود.
 
وی یادآور شد: بیش از 800 تن کود شیمیایی با قیمت مناسب بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.
 
گرواندی برگزاری کلاس های ترویجی، تهیه نهاده های کشاورزی، تهیه ماشین آلات کشاورزی و بیمه محصولات را از خدمات انجام شده جهاد کشاورزی در چرداول به کشاورزان اعلام کرد.
 
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و با داشتن بیش از 52 هزار هکتار اراضی دیم و آبی از قطب های مهم کشاورزی استان ایلام است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار