مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی:
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: باز آفرینی شهری با اجرای طرح برندینگ شهری، توجه به اقتصاد حمل و نقل و ایجاد درآمد پایدار را عملیاتی می کنیم.
کد خبر: ۳۵۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حامد مانی فر در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان قزوین گفت: افزایش ۴۰۰ کیلومتری طول راههای فرعی و اصلی، بزرگراهی، ۲۴۲ کیلومتر عملیات راهسازی، تعمیر و بهسازی ۲۵۰ دستگاه پل از جمله کارهای انجام شده است.

وی افزود: از مجموع ۵۸ هزار واحد مسکن مهر استان تاکنون ۵۰ هزار واحد تحویل شده که از مجموع واحدهای باقیمانده دو هزار واحد دیگر تا پایان امسال و سه زهار واحد سال اینده و سه هزار واحد خود مالکی توسط مردم تکمیل خواهد شد.

مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: کیفیت زندگی مردم برای ما بسیار مهم است لذا در این حوزه هرگز کوتاه نیامدیم و از حقوق مردم با معیارهای کارشناسی دفاع کردیم که این ادعا در آمار تغییر کاربری ها اثبات می شود.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر بشدت تلاش کردیم تا تغییر کاربری ها به حداقل برسد و در این میان در سال ۹۳ میزان کاربری بیش از ۶۳ هزار مترمربع بود که این میزان در سال گذشته به ۱۶ هزار مترمربع کاهش یافت.

مانی فر اظهارداشت: در بخش مرتبط با راه نیز ضمن توجه به کیفیت راهها، موضوع «اقتصاد حمل ونقل» مطرح شده که با پیشنهاد طرحی به وزیر راه و شهرسازی با رویکرد بازآفرینی اقتصاد ناشی از حمل و نقل ارائه شده است.

وی گفت: یکی از نتایج و دستاوردهای این رویکرد بازآفرینی سرای سعدالسلطنه با مشارکت قابل توجه شهرداری قزوین بود که این بنا به مکانی ماندگار تبدیل شد و امروز باید تلاش کنیم قزوین نقش باراندازی گذشته خود را بازیابد و احیا کند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآورشد: توجه به معماری راه از کارهای دیگری است که در دیدگاه ما اولویت دارد به همین دلیل در پروژه ملی جاده قزوین، الموت به تنکابن پیشنهاد کرده ایم تا پلها، ابنیه ها، با نگاه معماری و زیبایی شناسی صورت گیرد.

وی گفت: پل ورسک با گذشت سالها همچنان یک نماد معماری باارزش است ومانیز باید در اجرای طرح های راهسازی به معماری ایرانی توجه کنیم تا کارهای ماندگاری ثبت و ضبط شود.

مانی فر یادآورشد: توانمندسازی شهرها با توجه به اقتصاد شهری با اجرای طرح «برندینگ شهری» در دست تهیه است که اگر خوب اجرا شود شهرهای کوچک میتوانند پیشینه تاریخی خودرا بازآفرینی کرده و به درآمد پایدار برسند.

وی گفت: اگر این طرح را عملیاتی کنیم دیگر ناچار به فروش شهرها نخواهیم بود و می توانیم با درامد پایدار شهری نسبت به ریل گذاری شهری بخوبی اقدام کنیم تا به معماری راهها، پارکینگ هم توجه کنیم.

مانی فر اظهارداشت: اخیرا یک راه سنگی در مسیر الموت شناسایی شده که تلاش می کنم اینگونه معماری های اصیل را حفظ کنیم تا در کنار سازندگی بتوانیم ارزشهای معماری را نیز بها دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار