تابناک: رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرضا گفت: از مجموع 44 اتحادیه صنفی موجود در شهرضا، اتحادیه صنف نانویان تنها اتحادیه‌ای است که صدور پروانه کسب در آن زیر نظر کارگروه تخصصی انجام می‌شود، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که به تمام تقاضاهای دریافت پروانه کسب در این صنف پاسخ مثبت داده شود.
کد خبر: ۳۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامرضا آقاسی امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اسلامی شهرستان شهرضا که با دستور کار بررسی وضعیت نانوائی‌ها و پخت نان در این شهرستان برگزار شده بود، صدور هرگونه پروانه کسب در صنف نانوایی را بر اساس ضوابط آیین نامه‌ای دانست و تصریح کرد: این آیین نامه پس از پیشنهاد در اتحادیه صنف نانوایان تحت نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون نظارت ارجاع و پس از تصویب نهایی آن مرجع لازم الاجرا می‌شود.

وی خبر از فعالیت 153 واحد نانوایی در این شهرستان داد و اضافه کرد: از این تعداد شش واحد مختص طبخ نان فانتزی، هشت واحد خشکه پزی، 58 واحد تافتون ماشینی و مابقی تافتون تنوری و 13 واحد صنفی نیز در خارج از شهر شهرضا در حال فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرضا مرجع صالح در رسیدگی به تخلفات این واحدهای صنفی را کارگروه تخصصی این صنف دانست و تصریح کرد: این کارگروه مرکب از نمایندگان فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه صنف نانوایان و نماینده دادگستری است که در آن ضمن بررسی موارد صنفی از جمله نحوه قیمت گذاری در خصوص صاحبان واحدهای صنفی نانوایی مرتکب موارد تخلف نیز تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

آقاسی ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر نحوه عملکرد آسیاب‌های آرد گندم تصریح کرد: عدم نظارت بر این واحدهای صنفی مختص شهرستان شهرضا نبود و در هیچ شهرستان دیگری نیز این نظارت وجود ندارد و با توجه به فقدان این نظارت در برخی مواد گندم مخلوط با جو آسیا شده و این در حالی است که گندم‌های وارداتی در سال‌های گذشته به علت تحریم‌ها فاقد کیفیت مناسب بوده‌اند.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم امکان نظارت بر منازلی که در آنها نان خانگی پخت و از سوی فروشگاه‌ها عرضه مواد غذایی توزیع می‌شود، اظهار کرد: ورود به این محل‌ها مستلزم اخذ مجوز غذایی بوده و خارج از حیطه مسئولیت این اتحادیه است، اما با رایزنی‌های انجام شده محلی برای تجمیع این واحدها پیش بینی شده که مراحل ساخت آن در دست اقدام است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار