رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از پالایش کارگران ساختمانی و حذف کارگران غیرواقعی از فهرست بیمه تأمین اجتماعی و بیمه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر شوکت اظهار کرد: نزدیک به یک میلیون و 400 هزار کارگر ساختمانی در کشور مشغول به فعالیت هستند. از سال 89 که قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب شده است حدود یک میلیون و 100 هزار سهمیه از سوی بیمه تأمین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی کل کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به انجام پالایش کارگران بیمه‌شده، اضافه کرد: از حدود یک میلیون و 100 هزار نفر سهمیه، 200 تا 300 نفر که کارگر ساختمانی نبودند شناسایی و بیمه آن‌ها قطع شده است و در حال حاضر حدود 800 تا 850 هزار نفر هم زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

شوکت تأکید کرد: چند مرحله بازرسی و پالایش سامانه انجام شد و در آن افرادی، به دلیل نداشتن کارت مهارت فنی‌ و حرفه‌ای شاغل در بخش ساختمان، تغییر شغل یا اشتغال در بخش غیرساختمانی، از سامانه حذف شدند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی اضافه کرد: بر اساس وعده‌ای که از مسئولان وزارت تعاون و تأمین اجتماعی گرفته شده با راه‌اندازی سامانه بیمه کارگران ساختمانی همه کارگران واقعی ساختمانی زیر پوشش قرار می‌گیرند. افرادی که قبل از این بیمه شده‌اند باید مجدد در سامانه ثبت‌نام کنند تا یک پالایش دوباره در مورد واقعی بودن کارگران انجام گیرد.

شوکت با اشاره به این‌که بر اساس قانون، فصلی بودن شغل کارگری ساختمان برای این افراد در نظر گرفته شده، اضافه کرد: همه کارگران ساختمانی در صورتی که 7 درصد حق بیمه خود را پرداخت کنند مشمول بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به مراحل اجرای ثبت‌نام در سامانه، اظهار کرد: بعد از ثبت‌نام کارگران افراد شناسایی می‌شوند و در مرحله بعد افرادی که صلاحیت آن‌ها تأیید شده به 30 انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سطح کشور معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که این طرح پیش از این در 4 استان کشور از جمله قم به صورت آزمایشی اجرا شده است، اظهار کرد: انجمن‌های صنفی کارگران بازرسی‌های لازم را برای بررسی مجدد صلاحیت افراد به عمل می‌آورند و در نهایت نتیجه این پالایش اعلام می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار