کد خبر: ۳۶۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲ 25 January 2017
تابناک / رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه این استان در جرایم خشن رتبه ۲۹ کشور را به خود اختصاص داده، گفت: آمار این جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته‌ است.
 

جرایم خشن و خودکشی در گیلان افزایش یافته است

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی که در نشست خبری سخن می‌گفت، با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی آمار خودکشی در گیلان تاکید کرد: ۷۷ درصد خودکشی‌ها در استان از سوی مردان صورت می‌گیرد.

او گفت که مبارزه با جرایم خشن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با سرقت از سه اولویت پلیس آگاهی است.

به گفته‌ی این مقام انتظامی، ۹۰ درصد پرونده‌های وارد شده به پلیس آگاهی استان پرونده‌های سرقت است.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه گیلان در جرایم خشن رتبه ۲۹ کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۵ در سرقت خودرو با ۴۸ درصد افزایش رو‌به‌رو بوده‌ایم.

کاهش ۱۶ درصدی وقوع جرم در گیلان

او با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال وقوع جرم در گیلان ۱۶ درصد کاهش یافته است، گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال در کشفیات با ۱۳ درصد کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

فلاح کریمی گفت: ۱۷ درصد سرقت‌های گیلان از مناطق مرفه‌نشین انجام می‌شود چرا که مقاومت‌ مردمی در مقابل با پیشگیری از جرم وجود ندارد.

او افزود: بیشتر سارقان‌منازل در گیلان افراد غیربومی هستند که در استان اقدام به سرقت می‌کنند.

نیمی از سرقت‌ها در رشت به وقوع می‌پیوندد

رئیس پلیس آگاهی گیلان ادامه داد: ۵۰ درصد سرقت‌ها در مرکز گیلان و شهر رشت به وقوع می‌پیوندد و شهرستان‌های رودبار و سیاهکل کمترین فراوانی وقوع جرم را در استان دارند.

فلاح کریمی با اشاره به اینکه در گیلان جرایم جعل و کلاهبرداری‌افزایش داشته است، تاکید کرد: استان گیلان در سرقت جایگاه نوزدهم کشوری را دارد که یک رتبه قابل‌قبول تلقی می‌شود.

افزایش ۱۳ درصدی جعل و کلاه برداری

این مقام انتظامی همچنین خبر داد که امسال ۹۳۹ فقره پرونده جعل و کلاه برداری به پلیس آگاهی استان وارد و در این حوزه با رشد ۱۳ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

او با تاکید براینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد امنیت جامعه دارند تاکید کرد: غفلت مردم جامعه کمک بزرگی در وقوع جرم می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اساسی و موثر دانستن نقش مردم در پیشگری از جرایم نقشی گفت: متاسفانه در وقوع اکثر جرایم نقش کوتاهی و غفلت مردم مشهود است.

شناسایی ۹۱ درصد قتل‌های گیلان

فلاح کریمی گفت: امسال ۳۱ فقره قتل در استان انجام شد که ۹۱ درصد این قتل‌ها در استان کشف شدند.

او افزود: ۷۱ درصد مقتولان در گیلان مرد و ۲۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه کشفیات در حوزه جعل اسناد در استان ۸۲ درصد افزایش یافته است گفت که بیش از ۷۰ درصد جعل اسناد در رشت انجام شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار