کد خبر: ۳۶۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 26 January 2017
همواره همراه برادرش است؛ حتی در مجلس خبرگان. عضو حاضر اکثر جلسه‌های هیات دولت است با این که معاون رئیس‌جمهور یا وزیر نیست. در بسیاری از برنامه‌ها شرکت می‌کنند؛ از مذاکرات هسته‌ای گرفته تا مراسم رسمی مشهد به‌عنوان "پایتخت فرهنگی جهان اسلام” در سال 2017.

برخی می‌گویند تأثیر زیادی بر برادر رئیس‌جمهورش دارد. همانند مشایی و احمدی نژاد!

اخیراً هم علاوه بر موضوع استفاده از رانت تحصیلی و نقش وی درانتصابات بانکی، در ارتباط بودن با یکی از بدهکاران کلان بانکی از سوی قوه قضائیه اعلام شده است. هرچند که سخنگوی دولت از او حمایت کرده و می‌گوید اتهام افکنی قبل از اثبات بر افکار عمومی تأثیر دارد و اگر قوه قضاییه به این نتیجه برسد که آن اتهامات درست نبوده چه پاسخی به افکار عمومی خواهیم داد.

منتقدان دولت می‌گویند چرا باید فردی با این حواشی تا این اندازه به رئیس‌جمهور نزدیک باشد و امضا خود را کم از امضا شخص اول قوه مجریه نداند.

در همین رابطه جمعی از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور پیرامون ارتباط حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور با برخی از بدهکاران کلان بانکی توضیحاتی خواسته‌اند و معتقدند ریاست‌جمهوری و جایگاه یک رئیس‌جمهور بسیار مهم است و نباید چنین حواشی در مورد برادر شخص رئیس‌جمهور مطرح باشد.

نمایندگان منتقد دولت می‌گویند پیش از اینکه آقای اژه‌ای این موضوع را اعلام کند و این مسائل به صورت رسانه‌ای انعکاس یابد در تذکری از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردیم تا به این موضوع رسیدگی کند و اجازه ندهند تا چنین شائبه‌ها پیرامون برادر ایشان مطرح شود، چرا که به جایگاه رئیس‌جمهور لطمه وارد می‌شود. همچنین سندی همراه با این تذکر برای رئیس‌جمهور ارسال کردیم که نشان می‌داد یک واحد مسکونی به ارزش 14 میلیارد تومان توسط آقای دانیال‌زاده به اسم همسر آقای فریدون خریداری شده و ما اسناد آن را به پیوست تذکر برای رئیس‌جمهور ارسال کردیم.

همچنین این نمایندگان از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا شفاف‌سازی کنند که به چه دلیل یک واحد مسکونی به مبلغ 14 میلیارد تومان برای همسر برادر رئیس‌جمهور خریداری شده، اما هنوز از سوی رئیس‌جمهور پاسخی به این نامه و تذکر داده نشده و نمایندگان همچنان پیگیر این موضوع هستند.

منتقدان بر این باورند که نزدیک بودن فردی با این حواشی به رئیس‌جمهور آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هزینه‌های غیر قابل جبرانی را به همراه دارد.

در این شرایط اما حسن روحانی همچنان موضع سکوت را درباره پرونده‌های برادرش در پیش گرفته است. البته در گذشته نیز محمود احمدی نژاد این سیاست را درباره مشایی در پیش گرفته بود و این موضوع باعث شد تا گروه‌های سیاسی و مردم حمایت خود را از او پس بگیرند و در نهایت او این روزها جایگاهی در سیاست ایران ندارد.

این موضوع در مورد حسن روحانی نیز صدق می‌کند. بسیاری این روزها از حواشی برادر رئیس‌جمهور و روند رو به رشد آن اعلام‌خطر کرده و می‌گویند در صورتی که رئیس‌جمهور مرزبندی خود با برادرش را مشخص نکند به طور حتم با ریزش رأی در انتخابات 96 مواجه است. چرا که مردم سال 92 به حسن روحانی رأی دادند نه حسین فریدون و اگر امروز رئیس‌جمهور اقدام به موقع و مناسبی در این خصوص انجام ندهد بخشی از سبد رأی خود را در اردیبهشت 96 از دست داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار