نورالله دلخواه ؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت:هم اکنون فقط راه روستایی بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول بخاطر بارش سنگین برف بسته است.
کد خبر: ۳۶۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 28 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه روز شنبه در خصوص آخرین وضعیت راه های ارتباطی استان پس از بارش برف اظهار کرد: هم اکنون فقط راه روستایی بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول بخاطر بارش سنگین برف بسته است.
 
وی از توزیع یک هزار و 200 تن نمک در سطح جاده های استان خبر داد و افزود: در برخی جاده‌ ها چون گردنه ها و جاده های کوهستانی و برف گیر که نیاز به نمک ‌پاشی بود این عملیات انجام شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: در برخی مسیرها لغزندگی جاده گزارش شده که انتظار می‌ رود رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند و بدون تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده ها تردد نکنند.

دلخواه یادآور شد: در حال حاضر 34 اکیپ راهداری (ثابت و سیار) در جاده های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

وی گفت: با توجه به پیش ‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف تا روز یکشنبه، نیروهای این اداره کل در آماده‌ باش کامل بسر می‌ برند تا در صورت بروز هرگونه مشکل و بارش شدید برف نسبت به خدمات ‌رسانی و برف ‌روبی جاده‌های استان اقدام کنند.

 بارش برف در مناطق مختلف این استان همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در مناطق شهری تا 10 و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات تا 30 سانتی متر می رسد.

براساس اعلام پلیس راه استان همه جاده های ارتباطی باز و تردد در آنها در حال انجام است ولی در جاده های کوهستانی و گردنه های برف گیر تردد فقط با زنجیر چرخ انجام می شود و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این مسیرها جلوگیری می کنند.


هواشناسی استان ایلام هم اعلام کرد: بارش نزولات جوی برف و باران در مناطق مختلف این استان با شدت و ضعف همچنان تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان ایلام، مدارس مقاطع تحصیلی مختلف و دانشگاه های شهرهای ایلام، ایوان، ملکشاهی، چرداول و بخش های میمه، چوار و کارزان امروز شنبه تعطیل است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار