عضو شورای شهر مشهد گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در مشهد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 19 May 2015
محمد قدیری طرقی در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلی اتوبوسرانی در راستای جابه‌جایی 75 درصدی حمل و نقل عمومی شهری تا سال 1404، ما شاهد نزول این سازمان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال 92 حدود 340 میلیون مسافر توسط اتوبوسرانی جابه‌جا شده است، گفت: این میزان در سال 93 که طبیعتا باید با رشد مواجه می‌شده با کاهشی 10 میلیون نفری روبه‌رو شده و به عدد 330 میلیون نفر رسیده است.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: این کاهش‌ها در روند استفاده مردم از وسائل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس زنگ خطری برای مسئولان است لذا باید هرچه سریع تر ایراد کار را پیدا کرده و آن را رفع کنیم.

قدیری طرقی تاکید داشت: هم اکنون 2 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد که اگر از آن‌ها به نحو احسن و با برنامه استفاده کرد، می‌توان در سال حدود 400 میلیون نفر را در شهر جابه جا کرد.

در ادامه جواد ستاری دیگر عضو شورای شهر اظهار داشت: گزارش شهردار در رابطه با وضعیت حمل و نقل عمومی شهر برای بیان کردن در یک مکان عمومی و اطلاع عموم مناسب بود و ما در شورا هیچ اطلاعات جدیدی از این سخنان دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه این گزارش‌ها در سایت‌ها نیز وجود داشته است، گفت: شهردار باید توضیحات بهتر و بیشتری از فعالیت های جدید و متحول کننده به شورا ارائه دهد.

عضو شورای شهر افزود: ما در اتوبوسرانی مشکلاتی داشتیم و در آخرین بازدید خود شاهد بلااستفاده بودن 100 اتوبوس در پارکینگ‌ها بوده‌ایم لذا باید با توجه به اهمیت این موضوع در شهر مشهد بررسی ویژه‌ای روی آن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار