تعدیل ۲۰۰ "کارگر روغن نباتی جهان" زنجان;
در صورت عدم ورود سریع دولت و رفع مشکل کارگران بیکار شده کارخانه روغن نباتی پیش از انتخابات 96 قطعا تنها بازنده این بحران 200 کارگر اخراجی نخواهند بود بلکه سفره رای آوری دولت یازدهم نیز در انتخابات پیش رو بیش از پیش کوچک خواهد شد که طبعا نتیجه آن برای دولتمردان فعلی سنگین خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 01 February 2017
تنها چند ماه به پایان عمر دولت یازدهم و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است اما گویا در یک نگاه چند وجهی زیاد اوضاع بر وفق مراد دولت و حامیانش نیست زیرا با روی کار آمدن ترامپ هر روز بر حجم فشارهای روانی بر دولت افزوده می شود که نمونه اخیر آن تلاش دولت آمریکا برای اثبات یک آزمایش موشکی از سوی کشورمان و نقض برجام از سوی ماست که در صورت تایید آن از سوی یاران آمریکا رسما مهر پایان بر برجام نیمه جان دولت یازدهم خواهد خورد.

در حوزه اقتصاد نیز در طول عمر دولت یازدهم همانند آنچه در دولت دهم شاهد بودیم اوضاع اقتصادی کشور شرایط نامطلوبی را تجربه می کند که در پی آن صنایع متعددی با تعطیلی روبرو شده اند که طبعا اولین نتیجه ان بیکاری صدها و هزاران کارگر بوده است که یکی از طبعات آن سلب اعتماد مردم نسبت به برنامه های دولت بوده است خصوصا به این دلیل که رئیس دولت فعلی یکی از منتقد ترین افراد نسبت به برنامه های اقتصادی دولت سابق بود اما امروز همانهایی که در سال 92 رئیس جمهور فعلی را برگزیدند نیز اذعان دارند که در عمل نه تنها شرایط بهبود نیافته بلکه بر حجم مشکلات نیز افزوده شده است.

بطور مثال در رابطه با واقعه بیکاری 200 کارگر زنجانی «تسنیم» می نویسد : « در حالی که 200 کارگر روغن نباتی جهان روزهای اخراجی خود را مقابل استانداری زنجان می‌گذرانند اما مسئولان اجرایی استان و مسئولان شرکت حرف‌های متفاوتی می‌زنند.

سید بیوک موسوی روز گذشته در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان بعد از گذشت بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم دوباره دولت قبل را مقصر مشکلات امروز معرفی کرد و گفت: مشکلات روغن نباتی جهان و تعطیلی این شرکت، مربوط به نحوه واگذاری آن در دولت قبل است به‌گونه‌ای که این مجموعه و برخی دیگر از واحدهای تولیدی و صنعتی در سایر نقاط کشور را  به فردی بی‌هویت واگذار کردند که هم اکنون همه آنها تعطیل شده و یا در معرض تعطیلی قرار دارند.

معاون سیاسی استاندار زنجان انتشار خبر بیکاری کارگران رونق نباتی جهان را در راستای هجمه به دولت معرفی و تصریح کرد: قرار نیست ضعف‌های ناکرده و قصورهای انجام نشده به حساب دولت یازدهم گذاشته شود.

سخنان معاون سیاسی استاندار زنجان در مورد تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان در حالی است که مسئولان شرکت در گفت‌وگو با تسنیم حرف دیگری را مطرح کردند و کارگران نیز تنها به دنبال بازگشت به شغلشان هستند.

مجید قره باغی مدیرعامل این شرکت پاسخگویی در مورد مهمترین مشکلات شرکت روغن نباتی جهان را به مسئول حقوقی این شرکت واگذار کرد.

مسئول حقوقی روغن نباتی جهان نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه به محض حضور در زنجان جزئیات مشکلات را در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار خواهیم داد، گفت: در رابطه با مشکلات این شرکت مثال را بیان کنم و آن اینکه این کارخانه مانند اتومبیلی است که کلید آن دست ما نیست و از طرفی این ماشین بنزین ندارد و روشن نمی‌شود.

وی با بیان 1.5 ماه در جلسات فرمانداری زنجان حضور پیدا کردیم، عنوان کرد: در این مدت حضور در جلسات فرمانداری همه واقف بودند که نبود مواد اولیه سبب بروز این بحران می‌شود.

مسئول حقوقی شرکت روغن نباتی جهان با تاکید بر اینکه اکنون نیز مواد اولیه پیدا نمی‌شود، ابراز کرد: مشکل اصلی ما تنها نبود مواد اولیه است.

وی تصریح کرد: هر موقع مواد اولیه در اختیار ما قرار گیرد 300 نفر که هیچ برای 1000 نفر ظرفیت استخدام داریم.

این مسئول با بیان اینکه رایزنی‌های متعددی با مسئولان اجرایی استان انجام دادیم، گفت: قرار است مسئولان استانی در مورد مشکلات این شرکت به ما خبر دهند و ما نیز منتظر هستیم. »

با توجه به این گزارش و با توجه به برداشتی که افکار عمومی از نقش دولت در مدیریت اینگونه بحران های اقتصادی دارند می توان انتظار داشت که در صورت عدم ورود سریع دولت و رفع این مشکل پیش از انتخابات 96 قطعا تنها بازنده این بحران 200 کارگر اخراجی نخواهند بود بلکه سفره رای آوری دولت یازدهم نیز در انتخابات پیش رو بیش از پیش کوچک خواهد شد که طبعا نتیجه آن برای دولتمردان فعلی سنگین خواهد بود.

لذا از مدیران ارشد استان انتظار می رود تا بجای پرداختن به موضعات کلیشه ای مانند مقصر بودن دولت قبل از ظرفیت های قانونی و تدبیر بهره برده و زمینه رفع این مشکل و یاز گشتن کارگران بیکار شده به کارحانه را فراهم آورند تا بدینوسیله علاوه بر خدمت به اعتبار و توانایی دولت یازدهم موجب گرم شدن محفل خانواده کارگران زنجانی درگیر در ماجرای فعلی نیز شوند.

- با تابناک زنجان همراه باشید. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار