قاضی ویژه جرائم رایانه‌ای مشهد خبر داد
قاضی ویژه جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از کلاه‌برداری ۹۳ میلیون تومانی توسط قاتلی در زندان رجایی شهر تهران خبر داد. ب
کد خبر: ۳۷۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 03 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهدی حق دادی اظهار داشت: در تاریخ ۷ بهمن، شکایتی از جوانی متولد ۶۶ به دادسرا اعلام شد که خبر از کلاه‌برداری ۹۳ میلیون تومانی می‌داد‌.
وی افزود: ماجرا این‌گونه شروع می‌شود که از خط ناشناسی با وی تماس گرفته می‌شود و وی را برنده کمک‌هزینه ۵ میلیون تومانی عتبات اعلام می‌کنند و از او می‌خواهند شماره دو کارت خود را اعلام کند تا مبلغ جایزه را واریز کنند.
قاضی ویژه جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: این فرد ازآنجایی‌که در تلویزیون و رسانه‌ها هوشیار شده بود قبول نمی‌کند اما آن‌ها دوباره تماس می‌گیرند و مبلغ ۳ میلیون تومان برای جلب اعتماد به‌حساب وی واریز می‌کنند و او را پای دستگاه عابر بانک می‌کشانند.
حق دادی ادامه داد: در طول یک مکالمه دوساعته مبالغی از حساب وی کم می‌شود و به‌حساب‌های دیگری انتقال داده می‌شود پس‌ازاینکه cvv2و رمز دوم از وی گرفته می‌شود تماس قطع می‌شود و مبلغ ۴۴ میلیون تومان و ۴۵ میلیون تومان بلافاصله از حساب وی اینترنتی برداشت می‌شود.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد آن‌ها ۴۷ میلیون تومان سکه و دلار از صرافی واقع در خیابان ستارخان تهران خریده‌اند اما پس از مشکوک شدن فروشنده به‌ظاهر آن‌ها یک بسته سکه را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان از روی پیشخوان برمی‌دارند و فرار می‌کنند.
قاضی ویژه جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: در ادامه از قالی فروشی در تهران ۴ تخته فرش اینترنتی می‌خرند و تحویل می‌گیرند ما پس از هماهنگی با واحد انفورماتیک قالی‌فروشی احتمال بازگشت آن‌ها را دادیم و طبق پیش‌بینی‌ها آن‌ها ۴ تخته فرش دیگر را صبح دیروز به مبلغ ۱۸ میلیون تومان خریدند و ما با همکاری معاون دادستان تهران سارقان را دستگیر کردیم.
حق دادی تصریح کرد: در این رابطه سه نفر دستگیر شدند که یک نفر آن‌ها راننده و بی‌گناه بود اما متوجه شدیم فرد اصلی ماجرا محکوم‌به اعدامی در زندان رجایی شهر تهران است که با این شاکی صحبت کرده است و کارهای فیزیکی و خریدهای اینترنتی را برادرش و دوست برادرش انجام می‌داده‌اند.
وی تصریح کرد: همه مبلغ به شاکی برگشت داده‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار