درچند وقت اخیر اتفاقات و حوادثی به وقوع پیوسته که گاه فراتر از یک حادثه و رویداد محلی و ملی بوده اند و متاسفانه احساسات و عواطف سطح وسیعی ازجامعه راتحت تاثیرقرارداده اند.به نظر شما اتفاق بعدی چیست؟
کد خبر: ۳۷۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 04 February 2017

تابناک ایلام -جمال دارابی:: کشورما در طول سال شاهد حوادث طبیعی وغیر طبیعی زیادی است .دامنه برخی اتفاقات جزیی و محلی و برخی نیز دارای آثار و حواشی ملی و گاه بین المللی هستند.
 
بارش باران برابراست با جاری شدن سیل وحادث شدن خسارت میلیاردی  در نصف استان های کشور، قطار مسافران با خطای انسانی راه به مقصد نمی برد ،برف راه ها را چنان می بندد که زنان حامله در ماشین ها وضع حمل می کنند،پلاسکو طعمه بی تدبیری و ضعف مدیریت شهری می شود ،بهمن درجاده ها ماشین می بلعد و...
 
تصادفات رانندگی هم که به قصه نام آشنای همه روزه خانواده های ایرانی بدل شده است و جاده های بی کیفیت درکنار خودروهای ملی یک تنه سهم عمده ای از اتفاقات بد زندگانی ما را تشکیل داده اند .
 
هر حادثه کوچک یا بزرگ خاطره و لکه ای سیاه در ذهن مخاطبان برجای می گذارد . دیدن صحنه یک تصادف ، حادثه ساختمان پلاسکو ، فوت دختر دانشجو در سیلاب درون  شهری آنهم مقابل دیدگان تماشاگران و هزاران مساله مانند اینها می توانندبه مرور پوشش بسیار سرد و نگران کننده ای از یاس و ناامیدی دراذهان جامعه ایجاد کنند.
 
اگر درروزهای بعد ازپلاسکو به یک مهد کودک سر زده باشید با حجم انبوهی از نقاشی های کودکانی مواجه می شوید که از این سوژه برای خود استفاده کرده اند و قطعا سوالات بی شماری در ذهن کنجکاو آنها بی پاسخ خواهد ماند.
 
چگونه است که رییس پلیس کشوراز توقف شماره گذاری فلان خودروخبر می دهد و درکمال ناباوری می بینیم که این وعده عمل نمی شود.
 
چگونه است که ماده 55 قانون شهرداری ها وظیفه شهرداری و شورای شهر تهران را به وضوح تعیین کرده است ولی ایشان از نخستین لحظات حادثه پلاسکو به ارسال چند نامه فاقد ضمانت اجرایی اشاره می کنند و سعی دارند خود را تبرئه نمایند .
 
پلاسکو بعد از چند روز از نقاشی کودکان حذف می شود ، تصادف وآتش سوزی قطاربا یک استعفا تمام می شود،سیلاب ها هم با اختصاص چند وام از محل اعتبارات ستاد بحران حل و فصل می شود اما تکلیف زنان بیوه ای که غم از دست دادن شوهر و یار زندگیشان به بیچارگی و نداری ودربه دری ختم می شود باید چه تدبیری کنند؟
 
کودکان چشم انتظاری که دیده بر در دوخته اند تا اسباب بازی ها و مداد رنگی هایی که دیروز قولش را گرفته اند تحویل بگیرند بایدبه کدامین گناه بسوزند ؟
 
یک فقره تصادف منجر به مرگ می تواند چندین خانواده را از مسیر و جریان اصلی زندگی بازداردو آنها را به رویکردو بازه جدیدی سوق دهدکه قطعا هیچ وقت سامان نمی یابدو همه آرزوها و آینده آنها نیمه تمام شده وبدون خط فاصله به سطر بعدی می رسد ...
 
به نظر شما اتفاق بعدی چیست ؟ چند نفر باید با ازخودگذشتی طعمه مرگ شوند و بالاخره چند خانواده بی سامان خواهند شد ؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
عین واقعیت روگفتین به خداهرروزصبح با نگرانی اول اخباروچک میکنیم ببینیم امروز اتفاقی نیفتاده باشه بعدمیریم سرکار افسردگی گرفتیم ازاین همه خبربدهرروزه خدا خودش این ۴۵روزتاسال جدیدروبه خیربگذرونه همه جا پرانرژی منفیه
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
خیلی خوبی تابناک . ده شبانه روز تمام شبکه خبر فاجعه پلاسکو رامستقیم نشون میده خیلی بد بود
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
با سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیزی که ب این مساله پرداخته است این اتفاقاتی که در این روزهای اخیر این سرزمین بی تدبیر افتاده است....زنگ خطری برای تمامی فرزندان این سرزمین است.دوستان چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
با سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیزی که ب این مساله پرداخته است این اتفاقاتی که در این روزهای اخیر این سرزمین بی تدبیر افتاده است....زنگ خطری برای تمامی فرزندان این سرزمین است.دوستان چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
احتمال بسیار زیاد اتفاق بد بعدی کارگران سد سیمره هستند که چهارده ماه است حقوق نگرفته اند و علیرغم همه پیگیریها کسی به فکر نیست, چه بسا فاجعه بعدی این قشر بدبخت باشند. !!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
سال بعد انتخابات همه آحاد مردم پای صندوقهای رای!!!!!!!!!!! همه هم از گرسنگی دارن میمیرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار