خط تولید محصول کود بیولوژیک شرکت دانش بنیان کشت کار گستر نوژان خراسان شمالی همزمان با ایام دهه فجر در شهرک صنعتی اسفراین با سرمایه گذاری سه میلیارد و500میلیون ریال راه اندازی شد.
کد خبر: ۳۷۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 08 February 2017
با راه اندازی این کارخانه تولید کود بیولوژیک این شرکت دانش بنیان درشهرکت صنعتی اسفراین ، با ظرفیت تولید 60 هزار لیتر در سال و سرمایه گذاری سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای هشت نفر به طور مستقیم اشغال ایجاد شد.
امام جمعه اسفراین در آیین افتتاح این طرح اقتصادی اظهار کرد : ساخت و تولید نمونه بومی این کود برای استفاده کشاورزی داخلی دستاورد ارزشمندی است.
حجت الاسلام قدیر محمدیان افزود: جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با تکیه بر نیروی جوانی، انگیزه و علم می توانند نقش خود را در ایجاد اشتغال ایفا کنند.
علی اصغر یحیی آبادی سرپرست فرمانداری شهرستان اسفراین نیز در آیین بهره برداری از این طرح گفت: پارک علم و فناوری استان حمایت های خوبی از جوانان صاحب فکر و ایده می کند و این ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان است.
به گزارش ایرنا کودهای زیستی (کود بیولوژیک) به مواد حاصل‌ ذخیزکننده‌ای گفته می‌شود که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم‌های سودمند خاکزی است.
این کودها ریزاندامگان‌هایی (میکروارگانیسم‌هایی) هستند که قادرند عناصر غذایی خاک را در یک فرایند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامین ها و دیگر مواد معدنی کرده و به ریشه خاک برساند.
مصرف کودهای زیستی کم هزینه تر است و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی‌آورد و برای مواد نگهدارنده میکروارگانیزم‌های سودمند خاک هستند.
هدف از مصرف کودهای زیستی، تقویت حاصلخیزی و باروری خاک، و تأمین نیازهای غذایی سالم و غنی تر، برداشت بیشتر بدور از آلوده سازی زیست بوم ،افزایش محصول از نظر کمی وکیفی بدون اسیب رساندن به اکوسیستم مزرعه است .
شهرستان 127هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار