فرهنگ عذرخواهی هنوز در مسئولین زنده است
موضوع مهمی که انتظار می رفت در راستای نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی وپذیرش اشتباه از سوی مسئولین کشور، همسنگ با پرداختن به حاشیه های ایجاد شده در شهرستان بدره،باید توسط رسانه های مختلف به آن پرداخته می شد.
کد خبر: ۳۸۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 04 March 2017
تابناک ایلام علی اصغراسدی::روزهای پایانی هفته گذشته ،روزهای پرالتهابی برای فضای سیاسی ،رسانه ای ومجازی استان ایلام وکشور بود.
در سفر کاری هفته گذشته وزیر بهداشت به استان ایلام که بمنظور افتتاح چندین طرح درمانی وبهداشتی در این استان صورت گرفت ،چندین طرح درمانی وبهداشتی به بهره برداری رسیدوحتی چندین جراحی مهم در شهرستانهای مختلف توسط وزیر انجام شد.
 
اما سفر دکتر هاشمی به شهرستان کوچک ومحروم بدره در استان ایلام با حاشیه هایی روبرو شد که در آنی سراسر کشور وحتی برخی از سایتهای فارسی زبان خارج از کشور رانیز فراگرفت.
حاشیه های تلخی که بدنبال طرح مطالبات بهداشتی ودرمانی این شهرستان کوچک از زبان فرماندار وواکنش تند وزیربه اظهارات او در صدراخبار روز کشور قرار گرفت وتاحدودی توانست بر خدمات و عملکرد وزیر و مجموعه تحت مدیریت ایشان در حوزه سلامت ودرمان سایه افکند.
 
هرچند حاشیه تلخ ایجاد شده موضوع کوچکی نبود که از دید رسانه های مستقل پنهان  بماند ویا اینکه آنها بتوانند به راحتی از کنار این موضوع مهم خبری عبور کنند ، اما از سویی این موضوع به مستمسکی برای فعالان سیاسی مخالف دولت و خوراک تهیه مناسبی برای فعالان رسانه ای ومجازی حوزه تخریب وتضعیف دولت مبدل شد تا بتوانند روزها ازاین موضوع برای رسیدن به منافع ومطامع سیاسی خود بهره برداری نمایند.
 
صرفنظر از ابعاد اجتماعی وسیاسی این حاشیه ایجاد شده و اثرات اخلاقی نامطلوب نحوه مواجهه وزیر بهداشت دولت یازدهم که اتفاقا در زمره وزرای پرتلاش واخلاقمدار دولت نیز به حساب می آید،به هرحال عذرخواهی تلفنی وزیر از فرماندار بدره تا حدودی توانست از التهابات ایجاد شده در فضای رسانه ای و مجازی استان وکشور بکاهد . اما با وجود نزدیک شدن به ایام  انتخابات ،نمی توان انتظار داشت اثرات این حاشیه بزودی از میان گروهها و کانالهای پرتعداد تلگرامی وتحلیلهای هدف دار رسانه ای محو شود.
 
با وجود اینکه امام جمعه بدره در خطبه های این هفته نماز جمعه با تقبیح حاشیه های به وجود آمده در این شهرستان عذرخواهی را پایان ماجرا ندانست وگفت:درپی حواشی ناشی از حضور وزیر بهداشت دربدره و توهین های مستقیم وی وسپس انتشار فایل صوتی عذرخواهی ،بایدبگویم حتی اگر فرماندار کوتاه بیاید مامردم کوتاه نخواهیم آمد.
 
اما حقیقتا عذرخواهی فوری وزیر از فرماندار شهرستان پیش از ترک استان ایلام نشان  داد که هنوز فرهنگ عذرخواهی در بین مسئولین کشور زنده است و تعمیم این فرهنگ در بین مسئولین می تواند زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات به وجود آمده وسوء تفاهمات پدیدار شده در ارکان مختلف مدیریتی کشور باشد.
 
موضوع مهمی که انتظار می رفت در راستای نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی وپذیرش اشتباه از سوی مسئولین کشور، همسنگ با پرداختن به حاشیه های ایجاد شده در شهرستان بدره،باید توسط رسانه های مختلف به آن پرداخته می شد.
 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار