وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: با خیز برداشتن به سمت تولید انرژی های تجدید پذیر بادی و خورشیدی گامی اساسی در تامین امنیت انرژی پایدار در کشور برداشته شده است.
کد خبر: ۳۹۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 13 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حمید چیت چیان  درآیین افتتاح نیروگاه ۵۵ مگاواتی بادی کهک در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان اظهارداشت: رویکرد وزارت نیرو در استفاده از انرژی های تجدید پذیر از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در هفته های گذشته که استان خوزستان دچار بحران اب و هوایی شد بدلیل شبکه ای بودن زنجیره خدمت رسانی با قطع آب، برق، اخلال در مخابرات و ترافیک شهری  بودیم و باید در مسیری گام برداریم تا کمتر دچار مشکل شویم.

وزیر نیرو بیان کرد: یکی از ویژگیهای تولید برق تجدیدی پذیر در واقع اتکا به ظرفیت های بومی هر منطقه است که ما را از وابستگی به سایر عوامل باز می دارد.

چیت چیان گفت:درسال ۸۶ که زمستان سختی راسپری کردیم نتوانستیم سوخت گاز ومازوت نیروگاه های خود را تامین کنیم و دچار مشکل شدیم اما نیروگاههای بادی و خورشیدی متکی به طبیعت هستند و براحتی قادریم نیازهایمان را تامین کنیم.

امنیت عرضه انرژی با اتکا به نیروگاههای بادی و خورشیدی

وی بیان کرد: در استفاده از انرژیی های تجدید پذیر می توانیم امنیت عرضه انرژی پایدار را تامین کنیم لذا این نوع تولید با نیروگاههای فسیلی قابل مقایسه نیست و می تواند توسعه منطقه ای را محقق کند.

وزیر نیرو یادآورشد: در برنامه اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تولید ۱۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر هدف گذاری شد که خوشبختانه تاکنون ۹۸.۲ مگاوات آن محقق شده است.

وی بیان کرد: در مزرعه بادی بیش از ۱۸۰ هزار ساعت مگاوات برق تولید می شود که مکانیزم توسعه تولید پاک(CDM) است.

چیت چیان گفت: سال گذشته هیچ نیروگاه خورشیدی مگاواتی در کشور تولید نکردیم اما در سال جاری نیروگاه یک مگاواتی در اراک، دو نیروگاه هفت مگاواتی درهمدان احداث شده و نیروگاه ۱۰ مگاواتی هم در اصفهان بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

خیز بزرگ به سوی توسعه نیروگاههای تجدید پذیر

وزیر نیرو اظهارداشت: خیز بزرگی به سمت ایجاد نیروگاههای تجدید پذیر در کشور آغاز شده و امروز تنها در شهرستان تاکستان استان قزوین شاهد افتتاح ۵۵ مگاوات انرژی بادی هستیم که بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: بزودی نیروگاه ۷۰ مگاواتی بادی دیگری در منطقه سیاهپوش استان قزوین را به مرحله بهره برداری می رسانیم که این کار در تامین نیازهای انرژی بسیار تعیین کننده است.    


   
حمایت از سرمایه گذاری در انرژی تجدید پذیر

چیت چیان اضافه کرد: رویکرد وزارت نیرو حمایت از سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک است و در این راه از حضور بخش خصوصی که با کمترین هزینه نیز می تواند نیروگاههای در مقیاس کوچک ایجاد کند حمایت جدی می کنیم.

وی گفت: یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی معمومی بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه دارد که حتی دولت قادر به تامین اعتبار آن نیست اما بخش خصوصی می تواند نیروگاه بادی و خورشیدی از ۵ مگاوات تا ۱۰۰۰ مگاوات را با هزینه های کمتری ایجاد کند و ازحمایت خرید تضمینی برق تولید شده نیز استفاده کند.

چیت چیان اظهارداشت: در کشور ظرفیت بسیار خوبی در تولید انرژی های تجدید پذیر از جمله استعداد فنی و مهندسی، نیروی انسانی ماهر، احداث و طراحی داریم که این ظرفیت را می توانیم بخوبی مورد استفاده قرار دهیم وحتی خدمات خود را صادر کنیم.

رویکرد ما حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است

وی اضافه کرد: این صنعت کاملا با اتکا به ظرفیت های داخلی در طراحی، ساخت، بهره برداری، تامین تکنولوژی می تواند ما را در مسیر اقتصاد مقاومتی رهنمون شود.

چیت چیان بیان کرد: بزودی نیروگاههای بادی با ظرفیت ۴ مگاوات راوارد بازار خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار