معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو گفت: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی بستر تولید تجهیزات نیروگاهی مانند پنل و سلول های خورشیدی در کشور فراهم شده است.
کد خبر: ۳۹۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 13 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمد صادق زاده معاون وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه بادی کهک تاکستان اظهارداشت:درشرایطی که امسال قراربود ۱۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید کنیم خوشبختانه بیش از ۳۴۰ مگاوات انرژی تولید کردیم که بیانگر ظرفیت بخش خصوصی و عزم و همت والای متخصصان کشور در این عرصه است.

رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر کشور بیان کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیت های موجود کشور امیدواریم در سال اینده میزان تولید در زمینه انرژی های تجدید پذیر به ۷۰۰ مگاوات افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با وجود استعدادهای طبیعی موجود در بخش باد و خورشید در کشور باید بتوانیم تولید انرژی در این بخش را به بیش از ۱۰۰۰ مگاوات در سال برسانیم و از مزایای آن برخوردار شویم.

صادق زاده اظهارداشت:بااین کارها نرخ رشد کشور ۷ برابر شده است وسال آینده این رشد به ۴ برابر امسال خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: این نرخ رشد در بخش انرژی های نو و تجدید پذیر همچنان با سرعت ادامه خواهد یافت و تولیدی از ۱۰۰۰ مگاوات به ۱۲۰۰ مگاوات هم خواهد رسید تا مسیر استفاده از انرژی های نو و متنوع فراهم شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در عرصه انرژی های نو زمینه ایجاد اشتغال پایدار و تولید داخلی در بخش تجهیزاتی را نیز مهیا کرده و بازار خوبی برای دانش فنی و تولیدات مهندسان ایرانی ایجاد شده است.

قیمت خرید برق تضمینی نیروگاههای خصوصی افزایش می یابد

صادق زاده اظهارداشت: بندی در سیاست های اجرای هیئت وزیران برای اجرا و حمایت از شرکتهای دانش بنیان لحاظ شده که اگر تجهیزات نیروگاهی از تولیدات محصولات دانش بنیان داخلی استفاده شود دولت خرید برق از این نیروگاههای تجدید پذیر را تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

وی بیان کرد:این بند اجرایی ودستورالعمل قیمت خرید تضمینی برق ناشی از بومی سازی در صنعت برق موجب خواهد شد تا انگیزه تولیدات محلی بالا برود.

تولید تجهیزات نیروگاهی در کشور بیشتر می شود

معاون وزیر نیرو در ادامه یاداورشد: خوشبختانه با حمایتهای انجام شده و ظرفیت های موجود کشور ساخت پنلهای خورشیدی، سلول های خورشیدی، تجهیزات نیروگاهی در کشور آغاز شده است و امیدواریم با توسعه آن شاهد تولید و اشتغال بیشتر در این عرصه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار