رییس اتحادیه کفش فروشان کرمانشاه از اوضاع نامناسب بازار فروش نوروزی کفش در کرمانشاه و از وجود حجم بسیار کفش‌‎های چینی در بازار انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۹۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 15 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ،علی حشمتیان ، با انتقاد از میزان فروش نوروزی کفش در کرمانشاه، گفت: متاسفانه نوروز امسال فروش کفش بسیار کم و عملا نصف شده است.

وی در خصوص علت این امر، گفت: مردم پولی ندارند که بخواهند کفش بخرند و همین امر موجب شده بازار امسال با کمترین میزان فروش مواجه شود.

حشمتیان افزود: فروش کم کفش در حالیست که بیش از 300 واحد صنفی فروش کفش پروانه‌دار و حدود 100 واحد دیگر بدون پروانه در کرمانشاه فعالیت می‌کنند که این تعداد برای شهری مانند کرمانشاه با جمعیت یک میلیون نفری آن زیاد است.

وی تصریح کرد: از طرفی نمی‌توان پروانه برای واحدهای صنفی فروش کفش صادر نکرد، زیرا اولا فردی که بخواهد این کار را انجام دهد بدون پروانه فعالیت می‌کند و در ثانی جوان بیکار در این شهر زیاد است و نمی‌توان به آنها ایراد گرفت.

حشمتیان افزود: متاسفانه شاهدیم واحدهای صنفی فروش کفش که به تازگی با کلی اقساط و چک باز شده و از طرفی باید کلی کرایه مغازه بدهد، به دلیل عدم فروش مناسب و کسادی بازار، ظرف چند ماه ورشکست شده و مغازه را جمع می‌کند.

رییس اتحادیه کفش کرمانشاه از وجود حجم زیاد کفش‌های چینی در بازار هم انتقاد کرد و افزود: کفش‌های چینی نه تنها در کرمانشاه بلکه در کل کشور به وفور یافت می‌شود و این کفش‌ها عملا کفش ایرانی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی افزود: کفش‌های چینی قیمت ارزان داشته و ظاهری زیبا دارند، اما کیفیتی ندارند و فرد با خرید آنها مجبور است چند ماه بعد مجددا برای خرید کفش هزینه کند.

حشمتیان تصریح کرد: این در حالیست که کفش ایرانی حداقل یک سال به خوبی برای فرد کار می‌کند و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که مردم به جای چند بار خرید کفش چینی در 
طول سال، یک بار در سال کفش ایرانی بخرند که هم برای آنها به صرفه‌تر است و  هم برای تولیدکنندگان کفش ایرانی.

وی با اشاره به وجود 37 کارگاه تولید کفش در کرمانشاه، گفت: از این تعداد در حال حاضر تنها دو کارگاه فعال هستند که آن هم امروز و فرداست که تعطیل شوند و تعطیلی این کارگاه ها 
یعنی افزایش جوانان بیکار ما. مردم باید بدانند برای اشتغال جوانان خودشان، باید کالای ایرانی خریداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار