مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نسبت به فرونشست زمین در روستای دیندارلو شهرستان فسا اظهار نگرانی کرد.
کد خبر: ۳۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 26 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حسن فیاض پور با اشاره به فرونشست زمین در دشتهای استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی چند سال گذشته به دلیل خشکسالی های مداوم و پایین رفتن سطح سفره آبهای زیرزمینی شاهد ایجاد پدیده فرونشست در اکثر دشتهای استان بوده ایم.

وی ادامه داد: در این راستا دشتهای مختلف استان از جمله دشت مرودشت، ششده و قره بلاغ، قره باغ شیراز ، سپیدان، داراب و... با این پدیده روبه رو بوده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه بیشتر این فرونشستها در دشتهای حاصلخیز استان بوده، اظهار داشت: بر این اساس می توان پی برد که برداشت بی رویه اب در بروز این پدیده ها موثر بوده و کماکان تمام دشتهای فارس با این مشکل روبه رو هستند.

وی در خصوص وضعیت دشت دیندارلو بیان کرد: با توجه به مشابهت فرونشست در این روستا با دیگر دشهای استان از جمله مرودشت و بیضا می توان به این نتیجه رسید که پایین آمدن سطح سفره آبهای زیرزمینی در بروز این پدیده در دیندارلو تاثیرگذار بوده است.

فیاض پور ادامه داد: در حال حاضر بررسی ها پیرامون اینکه ایا باید این روستا تخلیه شود آغاز شده و سازمان زمین شناسی این مسئله و علل بروز پدیده را دبنال می کند.

برچسب ها: فرونشست ، خشکسالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار