از سوی اداره کل بهزیستی استان لرستان از مددکاران منتخب 14 دستگاه حمایتی ، امدادی و خدماتی تجلیل بعمل آمد.
کد خبر: ۴۰۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 12 April 2017
 
به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع)، آیین گرامیداشت روز مددکار با حضور جمع کثیری از مدیران کل و معاونین دستگاههای اجرایی، فرماندار خرم آباد و مددکاران نهادهای حمایتی ، امدادی ،در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد.

"اسداله حیدری" مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدای این آیین با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز مددکار به کلیه مددکاران ، گفت بهزیستی لرستان بیشترین  تعدادمددکار را در بین دستگاههای اجرایی ، حمایتی و خدماتی را دارد ودر زمینه خدمات اجتماعی به جامعه هدف مشاوره و خدمات رسانی میکنند.

وی، با تبیین ضرورت و اهمیت مددکاری در دوران معاصر گفت به خاطر تغییر و تحول در زندگی شخصی و اجتماعی ما در سبک زندگی و صنعتی شدن و شهر نشینی و فشرده شدن زمان و مکان و هم چنین گسترش ارتباطات اجتماعی و دگرگون شدن ساختار خانواده ، فقر و بیکاری ، جرم و جنایت ، سوء مصرف مواد مخدر ، حاشیه نشینی در رنج است و با مخاطرات عظیم در زندگی فردی و اجتماعی مواجه است.

از مددکاران 14 دستگاه حمایتی؛ امدادی و خدماتی تجلیل شد.

مدیرکل بهزیستی در ادامه مهارتهای زندگی، اعم از توانایی حل مسئله ، تفکر خلاق ، ارتباطات بین فردی و همدلی را عوامل ناسازگار با محیط پیرامون جامعه ، به ویژه برای گروههای حساس مانند کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود این عوامل حضور مددکاران در نهادهای آموزشی را ضروری می سازد.

 حیدری با بیان اهمیت کار مددکاری گفت : مددکار کسی است که با استفاده از دانش ، تخصصی ، هنر و مهارت و مداخله موثر و رعایت اصول اساسی مددکاری با توسل به ابزارهای علمی، اعم از مشاهده ، مصاحبه و مکاشفه اقدامات لازم و تمام توان خود را برای توانمندسازی و قادرسازی مددجو ، بکار می گیرد.

از مددکاران 14 دستگاه حمایتی؛ امدادی و خدماتی تجلیل شد.

وی ، رازداری با حفظ اسرار مددجو ، مشارکت دادن با هدف قادرسازی ، پذیرش در راستای حفظ حرمت و کرامت انسانی و داشتن رابطه حرفه ای به منظور پذیرش تفاوتهای فردی و اتخاذ استراتژی متناسب با هر فرد، را از مهمترین اصول مددکاری برشمرد.

"عبدالهی" فرماندار شهرستان خرم آباد در ادامه، به اهمیت لزوم وجود مددکار در جامعه پرداخت و گفت: جوامع بشری همواره در حال تغییر و دگرگونی است و هر مقطع زمانی مشکلات خاص خود را دارد. و این مشکلات در حوزه ها ی فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی دارای دو بخش است که یکی بخش پنهان و دیگری بخش ظاهری آن است ، بنابراین آسیب های اجتماعی نیازمند وجود افراد متخصص در مسائل متناسب با آنهاست.

از مددکاران 14 دستگاه حمایتی؛ امدادی و خدماتی تجلیل شد.

خاطر نشان میشود در حاشیه این مراسم سرود ملی مددکاری پخش شد و در پایان از جمع کثیری از مددکاران 14 دستگاه حمایتی ، امدادی و خدماتی استان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر بعمل آمد.



منبع: روابط عمومی بهزیستی استان لرستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار