معاون ‌شهردار مشهد گفت: ۱۰ دستگاه سنجش آلودگی توسط شهرداری مشهد خریداری شد.
کد خبر: ۴۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 31 May 2015
خلیل‌الله کاظمی در نشستی که با اعضای کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست برگزار شد اظهار داشت: نرم افزار بسیار مناسبی نیز برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آلودگی هوا تهیه شده که به صورت دقیق می تواند در مقیاس ها و زمان های مختلف وضعیت آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی را بررسی کند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: مرکز پایش آلاینده های محیط زیست شهرداری مشهد که در سال 92 افتتاح شده نمی خواهد به بررسی کل آلاینده ها و آلودگی های سطح شهر مشهد بپردازد بلکه در نظر دارد امار مناسبی را در این حوزه جمع آوری کند.

کاظمی به پتانسیل این مرکز برای ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و گفت: در این مرکز بانک اطلاعاتی آلاینده های صوتی، هوایی، خاکی، آبی، نوری و مغناطیسی تهیه می شود.

کاظمی به بی علاقگی این معاونت جهت حجیم سازی فعالیت‌های مرکز پایش آلاینده های محیط زیست شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: برای بررسی آلودگی صوتی ابتدا به سراغ مراکز درمانی و آموزشی رفته ایم و آمارهای بسیار مناسبی را در این دو حوزه بدست آورده ایم.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: بعد از بررسی هایی که در حوزه آلودگی صوتی انجام داده ایم راهکار های مناسبی را به مراکز درمانی ارائه خواهیم کرد و سعی می کنیم این رویکرد را در تمامی زمینه های آلاینده و مراکز مد نظر انجام دهیم.

وی اظهار داشت: برای یکی از دغدغه های اصلی شورای شهر مشهد مبنی بر آلودگی های دکل های مخابراتی نیز فعالیت های مناسبی انجام شده و در مناطقی به صورت پایلوت این روش برای شناسایی آلاینده های موجود انجام شده است.

کاظمی گفت: طبق لایحه ای که به شهرداری مشهد ارائه می شود تمامی دستگاه های زیر نظر شهداری مشهد موظف می شوند که دستگاه هایشان از مرکز آلاینده های ما مجوز لازم را اخذ کنند.

بعد از این جلسه اعضای کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست غلامحسین صاحبی، جواد ستاری، حسن پژمان، محمدکمال سرویها، فاطمه غیور رزمگاه از امکانات مرکز پایش آلاینده های محیط زیست شهرداری مشهد بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار