مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت:از ابتدای سال ۹۶ مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی برای اولین‌بار در تاریخ این سازمان 4 برابر شده است.
کد خبر: ۴۱۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 03 May 2017

اسداله حیدری مدیر کل بهزیستی استان لرستان اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های متنوع برای سال جاری در دستور کار داریم که از جمله آنها می‌توان ایجاد اورژانس اجتماعی برای تمام شهرستان‌های استان لرستان را اشاره برد.


وی افزود: مقرر شده تا در شهرستان‌هایی که بیش از ۵۰هزار نفر جمعیت دارند، اورژانس اجتماعی ایجاد شود.


مدیرکل بهزیستی استان لرستان در رابطه با بیماران اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی گفت: مرکز جامع خدماتی برای این افراد در 3 شهرستان الیگودرز، کوهدشت و دوره چگنی ایجاد می‌شود.


حیدری از دیگر برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری را تشکیل مرکز خدمات کودکان بی‌سرپرست در شهرستان دورود و ایجاد مرکز خدماتی معلولین به همت خیرین در شهرستان الیگودرز عنوان کرد و بیان کرد: سال ۹۶ سال پرباری را در جهت رسیدگی به افراد تحت پوشش بهزیستی است.


وی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب‌های مربوط به طلاق خاطر نشان کرد: به این منظور، مجوز چندین مرکز مشاوره کاهش آسیب‌های طلاق و مرکز مشاوره پیشگیری و کاهش طلاق را در دست کار داریم.


مدیرکل بهزیستی استان لرستان با اشاره به مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری مستمری این افراد 4 برابر شده که این امر در تاریخ بهزیستی بی‌سابقه و اقدام بسیار خوبی است.


حیدری با اشاره به تبدیل وضعیت کاری برخی از کارکنان این اداره یادآور شد: تبدیل وضعیت کارکنان بهزیستی نیز در دستور کار است و تاکنون ۴۰ نفر آن‌ها تبدیل وضعیت شده و  تلاش می‌کنیم مابقی آن‌ها را نیز تا پایان سال تبدیل وضعیت کنیم.


وی به مرکز ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و گفت: این مرکز نیز به زودی در بروجرد ایجاد می‌شود و علاوه بر این پروژه، ایجاد خانه امید سالمندان را نیز در دستور کار داریم.


این مسوول با تاکید به اینکه برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسته‌های مرتبط در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود، اظهار کرد: آگاه‌سازی جامعه از اختلال اوتیسم نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو است و این موضوع به‌عنوان یک اختلال جدید باید اطلاع‌رسانی شود.


حیدری در ادامه مهم‌ترین اقدام انجام‌شده در سال 95 را غربالگری کودکان برشمرد و عنوان کرد: سال گذشته ۹۰ درصد کودکان را غربالگری بینایی انجام دادیم که از میانگین کشوری ۱۵ درصد افزایش داشتیم.


وی ادامه داد: در زمینه ایجاد اشتغال نیز در سال ۹۵، میزان ۲۳ درصد بیشتر از برش هدف ایجاد اشتغال کردیم و این در حالی‌است که مقام معظم‌رهبری نیز به این موضوع تاکید داشتند.


مدیرکل بهزیستی استان لرستان اضافه کرد: با راه‌اندازی اولین مرکز ساماندهی کودکان کار نیز، برای اولین بار ساماندهی کودکان کار را در سال ۹۵ انجام دادیم که یکی از بهترین اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.




منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار