رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از آفات و خسارت به کشاورزان آفت‌زدایی در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی قزوین انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۳۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 07 June 2017
علی‌اکبر متقی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار در قزوین درباره آفت زدایی از محصولات کشاورزی اظهار داشت: در راستای مبارزه با آفات کشاورزی به ویژه سن غلات طرح سمپاشی این محصولات در استان قزوین آغاز شده است که در مرحله نخست 30 هزار هکتار ازا اراضی استان در محدوده بوئین زهرا تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح مبارزه شیمیایی با پوره سن غلات در سطحی بالغ بر 15 هزار هکتار از مزارع غلات این منطقه با مشارکت بهره برداران و کشاورزان انجام می‌شود، این در حالی است که تا کنون کار آفت زدایی 5 هزار هکتار به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: همچنین در سطحی بالغ بر9 هزار هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان عملیات مبارزه شیمیایی علیه سن مادر انجام می‌شود.

متقی فرد ادامه داد: به‌علت بارش نزولات آسمانی و بارندگی در اوایل سال جاری، امکان مبارزه با سن مادر در مزارع کشاورزی نبود پیش‌بینی می‌شود تراکم پوره در مزارع نسبت به سال‌های گذشته بیشتر باشد.

وی از کشاورزان خواست به توصیه‌های شبکه‌های پایش که در سطوح پهنه‌های کشاورزی تا سطح دهستان‌ها و روستاهای استان گسترده است توجه کنند و در صورت نیاز به مبارزه، در اسرع وقت مزارع خود را سمپاشی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش‌بینی کرد سطح مبارزه با پوره سن غلات در مزارع گندم وجو بیش از 50 هزار هکتار باشد.

وی با بیان این‌که سن گندم در مرحله پورگی باعث خسارت کیفی در آرد تولیدی می‌شود، تصریح کرد: درصد سن‌زدگی قابل قبول برای خرید تضمینی گندم در سیلوها و مراکز خرید را حداکثر 2 درصد است.

متقی‌فرد با بیان اینکه کشاورزان باید محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند تا دچار خسارت نشوند تصریح کرد: بخش زیادی از محصولات کشاورزی به دلیل سرما یا آفت زدگی تضییع و سبب خسارت به کشاورزان می‌شود که با بیمه این محصولات کشاورزان از این آسیب‌ها مصون می‌مانند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار