سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متوسط عمر خوابگاه های این دانشگاه را 15 تا 20سال اعلام کرد.
کد خبر: ۴۳۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 10 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا غلامی ، با بیان اینکه چهار مدیریت در زیرمجموعه معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت دارند، گفت: یکی از مدیریت‌ها، مدیریت دانشجویی است که امور خوابگاه‌ها، تغذیه، رفاه و تعاون و نقلیه به حوزه این مدیریت مربوط می‌‎شود.

غلامی افزود: مدیریت دیگر ما مدیریت فرهنگی است که بحث فوق برنامه، قرآن و عترت، کانون‌ها، انجمن‌ها و بحث حجاب و عفاف در حوزه این مدیرتی است.

وی افزود: دو حوزه مدیریت مشاوره و تربیت بدنی نیز به انجام مشاوره و راهنمایی و فعالیت‌های ورزشی و ورزش قهرمانی دانشجویان می‌پردازند.

1300 خوابگاهی داریم/ "خوابگاه" جدید نمی‌سازیم

سرپرست معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه شش خوابگاه دارد، گفت: ما هم اکنون دو خوابگاه پسران و دختران "بوستان"، دو خوابگاه پسران و دختران "مفتح"، یک خوابگاه دختران "طالقانی" و یک خوابگاه متاهلین "میلاد" را داریم.

وی افزود: عمر این خوابگاه‌ها از چهار سال تا 33 سال ساخت است و هم اکنون 1288 دانشجو شامل 769 دختر و 519 پسر در آن‌ها اقامت دارند.

غلامی با بیان اینکه کار بازسازی و مقاوم‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی انجام شده است، گفت: نیازی به ساخت خوابگاه جدید نداریم، چون قرار است دیگر افزایش پذیرش دانشجو نداشته باشیم.

وی افزود: از طرفی وزارت بهداشت نیز تمایلی به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ندارد و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی این کار باید به بخش خصوصی سپرده شود.

غلامی با بیان اینکه هم اکنون تمامی خوابگاه‌‎ها به لحاظ ساختمان مقاوم هستند، گفت: خوابگاه طالقانی پسران را به دلیل آنکه ایمنی آن تایید نشد تعطیل کردیم و مابقی خوابگاه‌ها هم اکنون مشکلی ندارند.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون ازدحام در خوابگاه ها و اتاق‌های آن متوسط است و در برخی اتاق‌های خوابگاه مطلوب و در برخی ازدحام وجود دارد.

ماهانه 200 تا 250 میلیون تومان صرف "تغذیه" دانشجویان می‌شود

غلامی با اشاره به ارتقا کیفیت غذای دانشجویان گفت: در گذشته برخی انتقادها به کیفیت غذای دانشگاه وارد بود، اما هم اکنون با اقدامات صورت گرفته کیفیت غذا به حد مطلوبی رسیده است.

وی افزود: هم اکنون هر وعده غذای دانشجویان دو منویی همراه با سه نوع دسر است که به انتخاب آنها خواهد بود.

غلامی تصریح کرد: از طرفی شورای صنفی تغذیه دانشجویی شکل گرفته تا دانشجویان خود بر مراحل پخت، توزیع و برنامه‌ریزی منوی غذا نظارت داشته باشند و تا آنها کیفیت غذا را تایید نکنند دانشگاه با پیمانکار تسویه حساب نخواهد کرد.

وی افزود: وضعیت سلف سرویس‌های دانشگاه نیز به نسبت گذشته بسیار بهبود یافته و هم اکنون رییس دانشگاه بودجه ویژه اختصاص داده تا بتوانیم کار صنعتی سازی سلف سرویس را انجام دهیم.

سرپرست معاونت فرهنگی_دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون ماهانه 200 تا 250 میلیون تومان صرف تغذیه دانشجویان دانشگاه می‌شود.3700دانشجو در کانون‌های فرهنگی و هنری و علمی دانشگاه فعالیت دارند

غلامی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از 3700 دانشجو در کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری و علمی دانشگاه فعالیت دارند.

وی افزود: در کانون‌های فرهنگی و هنری گروه‌های تئاتر و موسیقی شکل گرفته و فعالیت دارند و عمده فعالیت این گروه‌های هنری در تئاتر در خصوص فرهنگ سلامت است و در زمینه موسیقی هم سعی شده هر نوع موسیقی در دانشگاه نباشد.

وی افزود: سال گذشته دانشگاه در 9 جشنواره قرآنی و 9 جشنواره فرهنگی حائز رتبه شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت کانون همتایان سلامت در دانشگاه گفت: این کانون به اعضای خود آموزش مشاوره دارد و اعضای آن به دیگران مشاوره  می‌دهند.

غلامی همچنین از اجرای طرح سفیران سلامت در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: دراین طرح به 500 دانشجو آموزش داده شده است که هر کدام به عنوان یک سفیر سلامت خودمراقبتی را به دیگران و اطرافیان آموزش دهند.

وی افزود: همچنین در زمینه این طرح صحبت‌هایی با آموزش و پرورش شده و هم اکنون بحث خودمراقبتی به دانش آموزان نیز آموزش داده می‌شود تا آنها نیز به دیگران یاد دهند و تلاش داریم این طرح در میان کارمندان ادارات نیز اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار