رئیس جهادکشاورزی گیلانغرب از سوختن کامل ۴۶ اصله درخت گردوی مثمر این شهرستان طی حادثه آتش‌سوزی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 11 June 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،سعید حیدر پور ، از وقوع آتش‌سوزی در باغ گردویی در این شهرستان خبر داد و گفت: حریق که عصر دیروز  در یکی از دهستانهای گیلانغرب رخ داد به علت آتش زدن بدون ملاحظه پسچر (جار)   به وقوع پیوست.

وی افزود: متاسفانه در این آتش سوزی ۴۶ اصله درخت گردوی مثمر در آتش سوخت و علاوه بر آن بیش از ۱۴ هکتار پسچر نیز طعمه حریق شد.

این مسئول با بیان اینکه ماموران آتش نشانی با کمک نیروهای جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مردم این آتش را خاموش کردند، ابراز داشت: طی ۲ روز گذشته هم ۳ هکتار از مزارع گندم دهستان دیره طعمه حریق شده بود.

به اساس این گزارش ، این چهارمین مورد از وقوع آتش سوزی از ابتدای امسال در گیلانغرب است و پیش از این نیز در ۳ فقره آتش سوزی دیگر، یک هکتار از مراتع مشجر  و بیش از ۳ هکتار مزارع گندم این شهرستان طعمه حریق شده بود.

سال گذشته نیز طی ۳۰ مورد آتش سوزی در گیلانغرب، بالغ بر ۶۰۰ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان از بین رفت که خسارتی بیش از ۳۰ میلیارد ریال را به دنبال 
داشت.

تراژدی آتش در جنگل‌ها و مراتع گیلانغرب طی چند سال اخیر به حکایتی عجیب بدل شده تا جایی که دیگر سخن گفتن از مساحت های ۳ هکتاری و ۱۰ هکتاری طبیعت در اتش سوخته به نظر دل کسی رو نمی سوزاند.

تجدید نظر در نگاه مسئولان امر، ضرورت تجهیز امکانات اطفاء حریق و افزایش نیروی انسانی در اداراتی چون منابع طبیعی و ضرورت حمایت‌های اورژانسی این مجموعه اهم نیازهای مبرم برای زدودن این حوادث غمبار از طبیعت منطقه گیلانغرب است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار