کد خبر: ۴۴۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 15 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت ضروری است نهادهای دولتی استان در تولید انرژی‌های تجدید پذیر مشارکت کنند.

 علیرضا علیزاده ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: سال گذشته مصوبه ابلاغی هیئت دولت ادارات استانی را ملزم کرد تا ۲۰ درصد از انرژی خود را از محل انرژی تجدید پذیر تأمین کنند.

وی افزود: این اقدام از محل صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق تأمین اعتبار شده و اعتباری به منظور اجرا اختصاص نمی‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان متذکر شد: با توجه به اینکه میزان انرژی تجدید پذیر قید شده در مصوبه تنها ۲۰ درصد است، ادارات می‌توانند از محل صرفه‌جویی نسبت به اجرا اقدام کنند.

علیزاده تأکید کرد: در صورت عدم تمکین، ۲۰ درصد از انرژی تولیدی اداره به گران‌ترین بهای ممکن خریداری می‌شود.

وی افزود: برق تولیدی از این محل به مصرف خود اداره رفته و از سوی وزارت نیرو خریداری نخواهد شد و با توجه به برآوردها اجرای این طرح حداقل ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان متذکر شد: این طرح لازم‌الاجرا است و در خود استان پیمانکاران صلاحیت‌دار و شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی می‌توانند به ادارات کمک کنند.

علیزاده تأکید کرد: وزارت نیرو برای تشویق بخش خصوصی در تولید انرژی پاک بر خلاف بخش دولتی خرید تضمینی با قرارداد ۲۰ ساله را متعهد شده است.

وی افزود: بنابراین بخش غیردولتی می‌تواند در قالب قرارداد مشخص انرژی تجدید پذیر تولیدی خود را با گران‌ترین قیمت به فروش برساند

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار