مدیرکل میراث‌فرهنگی استان از ایجاد اشتغال برای 109 نفر در کرمانشاه با اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در حوزه این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 26 July 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا ، جلیل بالایی در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مدیران‌کل میراث‌فرهنگی استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان برگزار شد، با بیان اینکه کرمانشاه 14 روستای هدف‌گردشگری دارد و از این 14 روستا دو روستای فش و هجیج برای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال انتخاب شده‌اند، گفت: اقدامات انجام‌شده در این دو روستا شامل بازدید راهنمایان گردشگری سراسر کشور از روستای هجیج، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای درخصوص آموزش، تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی در روستا برای حفاظت از مواریث مادی و معنوی (ملموس و ناملموس)، تهیه مقدمات در زمینه تهیه پرونده ثبت دهکده موسیقی فش و تهیه مقدمات پرونده ثبت ملی تعزیه در روستای فش می باشد.
 
وی افزود: مطالعه بافت روستای هجیج (با انعقاد قرارداد به‌مبلغ 400میلیون ریال)، شروع مطالعه کلی منطقه برای مقدمه ثبت‌جهانی اورامانات، صدور موافقت‌های بوم‌گردی و صدور مجوزهای صنایع‌دستی (کارگاهی، انفرادی، کیوسک) از دیگر اقداماتی بوده که در این دو روستا انجام گرفته است.
 
بالایی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی در رشته‌های گیوه‌بافی، ارغوان‌بافی و شال‌بافی در روستای هجیج نیز از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه برای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال بوده است.
 
وی تصریح کرد: در روستای هجیج با اجرای پروژه‌های طرح ضربتی تولید و اشتغال، برای 21 نفر در حوزه گردشگری و برای 30 نفر در حوزه صنایع‌دستی اشتغال ایجاد شده است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه، با اشاره به اینکه آموزش، تبلیغات و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و هماهنگی برای سامان‌دهی روستای فش در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد، گفت: در روستای فش نیز برای 33 نفر در حوزه گردشگری و برای 25 نفر در بخش صنایع‌دستی اشتغال ایجاد شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار