یکشنبه شب گردهمایی آموزشی یک‌روزه پیشگیری از مواد مخدر ، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل بهزیستی این استان با حضور عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران در دانشکده فنی نوشیروانی برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 15 June 2015
 به گزارش تابناک، شقایق ملک‌زاده عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران در این گردهمایی با اشاره به اینکه باید هشدارهای این حوزه را جدی گرفت، افزود: آنچه در حوزه پیشگیری مهم است، راهبرد افزایش دانش و اطلاعات است، کارگاه‌های آموزشی زیادی در این‌باره نیز برگزار شد اما آیا هر دوره آموزشی واقعاً مردم ما را تواناتر و مشکلات ما را کمتر کرده است.

عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران تصریح کرد: چرا با وجود افزایش آمار افراد تحصیل‌کرده، آمار اعتیاد در بین آنها بیشتر شده است، باید راهبرد اجتماع‌محور را فعال کرد، چراکه تا مردم خود نسبت به سرنوشت خود حساس نباشند، نمی‌توان به آنها کمک کرد.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه طیف مشارکت در جامعه ما هنوز به‌طور کامل اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده دومین نگرانی خانواده‌ها مسئله اعتیاد است، بنابراین باید مسئولان و روحانیان در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به آسیب‌ها بی‌تفاوت شدند و این سبب افزایش آمار اعتیاد و آسیب‌ها شده است، یادآور شد: مهم‌ترین عامل مبارزه با اعتیاد این است که بچه‌های محبوب تربیت کنیم.

عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران ادامه داد: در گزارشی که از بچه‌های قربانی به‌دست آمده، ترس از تنبیه و خجالت سبب شده است، آشنایان نخستین افراد و بعد گروه هم‌سالان و مغازه‌داران و ... آنها را مورد اذیت قرار می‌دهند.

ملک‌زاده اضافه کرد: آموزش و پرورش ما به امر آموزش بیش از تربیت توجه دارد، بنابراین کودکان ما باسواد هستند اما با عقاید مذهبی فاصله دارند و هیچ شباهتی با والدین خود ندارند.

وی با اشاره به اینکه بچه‌ها به‌دلیل ورودی اطلاعات زیادی که دارند از والدین فاصله گرفتند، افزود: امروز همه پولدار شدند اما امنیت ندارند، بچه‌ها به‌سبب شاغل بودن والدین با دیگران بزرگ می‌شوند.

عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران با بیان اینکه باید نحوه محافظت از خود را به فرزندان بیاموزیم، اضافه کرد: ما بسیاری از رفتارهای نامناسب را در خانه به فرزندان می‌آموزیم اما انتظار داریم آنها ما را بپذیرند، وقتی شرایط طوری باشد که فرزندان ما اعتماد به نفس نداشته باشند، کودک در آینده پرخاشگر می‌شود.

ملک‌زاده گفت: هیچ زنی حق ندارد قدرت را از مرد خانواده بگیرد، وسواس و افسردگی والدین عامل اساسی برای بزهکار شدن فرزندان در آینده است؛ باید در باورها و ارزش‎ها خود بازبینی کرده و آن را تقویت کنیم اما در حفظ باورهای مذهبی موفق عمل نکردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار