پاسخ جهاد کشاورزی البرز به دادستان کرج
طی 2 ماه نخست سال روزانه بیش از 2 تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده و معلوم نیست که چه تعداد نیز هنوز شناسایی نشده است.
کد خبر: ۵۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 22 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: در هفته های اخیر اخبار متعددی در حوزه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه اراضی کشاورزی و باغی البرز منتشر شده است.
انتشار این اخبار موجب امیدواری مردم شد، اما نگرانی هایی را هم در زمینه افزایش ساخت و ساز های غیر مجاز و به ویژه افزایش تخریب اراضی کشاورزی و باغی و تغییر کاربری این اراضی ایجاد شده است.
حتی برخی از شهروندان مسئولان استان البرز را به کم کاری در این حوزه متهم کرده اند.
افزایش این اعتراضات موجب پاسخگویی دادستان کرج شد.
حاجی رضا شاکرمی دادستان کرج روز گذشته در نشست خبری تاکید کرد: برخی اوقات مردم می‌پرسند که چرا با تغییر کاربری ها و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغات از سوی دادستانی برخورد نمی‌شود باید توجه داشت که متولی اصلی در این زمینه جهاد کشاورزی است و باید جلوی تغییر کاربری را بگیرند.
شاکرمی ادامه داد: اگر فرد متخلف به تذکرات توجه نکرد، بر اساس قانون جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی با حکم قضایی برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغات اقدام می‌کنند.
وی بیان داشت: البته نظارت‌های ویژه‌ای از سوی دادستانی در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی شهرستان کرج انجام شده و با جدیت ادامه دارد.
از سوی دیگراحمد فاضلیان رئیس دادگستری استان البرز در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد که پرونده 2 هزار هکتار زمین تصرف شده در جریان رسیدگی قرار دارد و مقابله با سودجوبان و متصرفان زمین‌ها یکی از مهمترین اولویت‌های ما است.
در واکنش به اظهارات دادستان کرج معاون مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز به خبرگزاری رسمی ایرنا در البرز گفته است: 211 مورد ساخت وساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان تخریب شد.
اکبر عدلجو افزود: این تخریب ها بر اساس تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها طی ماه های فروردین و اردیبهشت ماه امسال انجام شد.
وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت 162 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز نیز برای صدور رای به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی به فعالیت جهاد کشاورزی از ابتدای تشکیل استان تا پایان سال 93 اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال 90 تا پایان سال 93 در مجموع سه هزار شکواییه از سوی جهاد کشاورزی به مراجع قضایی در خصوص تغییر کاربری های غیرمجاز کشاورزی ارسال شد.
معاون مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: از این تعداد، 514 فقره پرونده، محکوم به پرداخت عوارض، 797 فقره نیز محکوم به قلع و قمع و برای 415 فقره پرونده نیز حکم بر علیه جهاد کشاورزی صادر شد.
این اظهارات در حقیقت پاسخی است به اظهارات روز گذشته دادستان کرج بود.
با علنی شدن آمار تخریب ها و تغییرات کاربری در اراضی کشاورزی البرز این پرسش مطرح می شود که در روز چه تعداد اراضی باغی و کشاورزی در این استان تغییر کاربری یافته و چه تعداد از ساخت و سازهای غیر قانونی تخریب می شود؟
بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاون مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز تنها در فروردین و اردیبهشت امسال روزانه بیش از 3 ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان تخریب شده است.
همچنین در این 2 ماه، روزانه بیش از 2 تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده و معلوم نیست که چه تعداد نیز هنوز شناسایی نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار