مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از پیگیری برپایی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در کرمانشاه و سه شهرستان صحنه، اسلام آبادغرب و هرسین خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 07 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا؛جلیل بالایی ، با بیان اینکه تعداد دقیق صنعتگران صنایع دستی استان مشخص نیست، گفت: آنچه در سامانه ثبت شده داریم و صنعتگران شناسنامه‌دار استان محسوب می‌شوند، تعداد یازده هزار و 132 نفر است.

بالایی مهمترین ضعف حوزه صنایع دستی استان را نبود بازار مناسب فروش عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته تا بتوان بازاری برای فروش بهتر صنایع دستی استان فراهم آورد.

وی افزود: در این راستا یکی از ساختمان‌های اداری در خیابان دبیراعظم را تبدیل به فروشگاه دائمی صنایع دستی کردیم.

بالایی تصریح کرد: در این محل کارگاه، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی برپاست و اگر گردشگری بخواهد با صنایع دستی کرمانشاه آشنا شود محلی دائمی و قابل دسترس است که همه انواع صنایع دستی استان در آنجا عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه افزود: در اقدام بعدی جهت ایجاد بازار مناسب فروش صنایع دستی استان، برپایی بازارچه های دائمی صنایع دستی را در دستور کار داریم.

وی افزود: در همین راستا بازارچه دائمی صنایع دستی با 18 کارگاه آمورشی ظرف ماه آینده در محل پارک شاهد شهر کرمانشاه افتتاح می‌‎شود.

بالایی خاطرنشان کرک: همچنین راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در سه شهرستان اسلام آبادغرب، هرسین و صحنه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی سایت "زبردستان"، گفت: در این سایت نیز بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی استان در حال انجام است تا بازار فروش صنایع دستی آرام آرام جان بگیرد.

 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار