دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تبریز:
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: هزینه میلیاردی برخی میهمانی‌های آقایان مسؤول بهتر است صرف دریاچه ارومیه شود که اسیر بازی‌های سیاسی شده تا جایی که اگر برای مردم آب نداشت ولی برای برخی نان داشت.
کد خبر: ۵۳۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 08 December 2017
 به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین کاظمی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: بنابه تعبیر حکیمانه امام راحل(ره) تعابیر فاصله ۱۲ ربیع‌الاول تا ۱۷ ربیع الاول هفته وحدت بوده و این هفته برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه جامعه دانشجویی در سال ۶۸ با هدف ترویج گفتمان دانشجویی تاسیس شد،گفت: دانشگاه تبریز از جمله دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تبیین دینی و سیاسی بوده و دانشجویان انقلابی زیادی را تربیت کرده و تحویل جامعه داده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، به دانشجویان فرصت تریبون می‌دهند تا مطالبات خود را از آن تریبون اعلام کنند ولی برخی تحمل انتقاد منصفانه دانشجو را ندارند.

آمریکا وعده صادق رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده را بشنود

وی با تاکید به اینکه استکبار جهانی هنوز از عاقبت سگ‌های داعشی خود درس نگرفته‌ است، ادامه داد: آمریکا وعده صادقه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، باید قبول کند چرا که سرباز رهبر انقلاب وعده صادق خود را عملی کرد.

کاظمی یادآور شد: فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم برای عدالت به قوای سه‌گانه نشان از اهمیت این موضوع در جامعه دارد که راه مبارزه با فساد مالی و اقتصادی اجرای فرمان هشت ماده‌ای ایشان است.

برخی‌ به جای شفاف‌سازی به دنبال بستن دهان دانشجو هستند 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز تاکید کرد:مبارزه با فساد از اولویت جنبش دانشجویی است ولی برخی‌ سعی بر بستن دهان دانشجو دارند و راهش را شکایت‌ می‌دانند.

این فعال دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که اولین مسئله مهم و قابل تاکید کشور عدالت است، گفت: عدالت در جنبه های مختلف آن ؛ عدالت اقتصادی ، عدالت اجتماعی ، عدالت قضایی و امثال آن  است . فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری به سران قوا ، تاکیدی واضح و ارزشمند بر لزوم برقراری عدالت در همه ابعاد مختلف آن است.

وی افزود: مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی که شکل غالب عدالت در جامعه است تاکید عمده این فرمان 8 ماده ایست که در ماده 7 آن معظم له حتی انتصاب به مسئولین کشوری را دلیلی بر گریز از حساب کشی نمیدانند.

کاظمی خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد از اولویت های اصلی جنبش دانشجویی است. وقتی مسئولی در نظام جمهوری اسلامی خطایی می کند و بیت المال مسلمین را به یغما می برد، اگر دانشجویی اعتراض کند، سعی در بستن دهان این دانشجو می کنند و شکایت و شکایت کشی از دانشجو ، تشکل دانشجویی و نشریات دانشجویی و رسانه ها راه می اندازند.

همین چند روز پیش بود که یک مقام مسئول استانی به جای شفاف سازی حقوق های نجومی خویش پای رسانه و دانشجو را به دادگاه کشید/ جنبش دانشجویی از این حقوق نجومی شما کوتاه نخواهد آمد تا دستتان برای مردم رو شود!

وی با اشاره به شکایت اخیر یکی از مدیران دولتی استان از یکی از رسانه ها که اسناد دریافتی های نجومیش منتشر شده بود گفت: همین چند روز پیش بود که آن مقام مسئول به جای شفاف سازی حقوق های نجومی خویش پای رسانه و دانشجو را به دادگاه کشیده بود. اما بدانید ای مسئولانی که تکیه بر کرسی های نظام مقدس جمهوری اسلامی زده اید باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشید و جنبش دانشجویی از این حقوق نجومی شما کوتاه نخواهد آمد تا دستتان برای مردم رو شود!

 لزوم برخورد با مفسدان و آقازاده‌های فاسد

کاظمی ابراز کرد:مردمی که در راه پیروزی‌های نظام اسلامی همیشه همراه و پشتیبان انقلاب بوده‌اند، باید برای گسترش عدالت و برخورد با مفسدان و آقازاده‌ها که سختی نکشیده‌اند ولی دست در جیب مردم دارند، تلاش کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز تصریح کرد: عده‌ای درصدد هستند با ادعای آزادی همانند مار خوش خط و خال رفتار کنند تا بلکه بتوانند دین را از سیاست جدا کنند ولی به عنوان نماینده دانشجویان می‌گویم که  این آرزو را به گور خواهند برد زیرا تشکل دانشجویی بیدار است.

کارخانه ماشین‌سازی قربانی بی‌تدبیری‌ها شده است 

وی ادامه داد:کارخانه ماشین‌سازی و دیگر کارخانه‌ها قربانی بی‌تدبیری مسؤولان شده است و البته استان آذربایجان‌شرقی با دغدغه و چالش بزرگ‌تری از جمله تراز منفی سرمایه‌گذاری دسته پنجه نرم می‌کند که گرچه در کوتاه مدت اثرات آن ملموس نیست ولی در بلند مدت اثرات منفی خواهد گذاشت.

دریاچه ارومیه تبدیل به بازی سیاسی جریانات شده است 

وی اذعان داشت: مهم‌ترین معضل دیگر استان آذربایجان‌شرقی که بازیچه سیاسی برخی‌ها نیز شده، دریاچه ارومیه است که با بی‌تدبیری در حال کشیدن نفس‌های آخرش است.

کاظمی ادامه داد: هزینه میلیاردی صرف میهمانی برخی‌ آقایان می‌شود که می‌تواند دردی از دردهای مردم را درمان کند،دریاچه ارومیه حالا اگر تا امروز برای مردم آب نداشت ولی برای برخی‌ها نان داشته است.

وی با تاکید به اینکه دریاچه ارومیه خط قرمز ما بوده و اجازه نمی‌دهیم وارد بازی سیاسی و بی‌تدبیری شود، ادامه داد: برخی‌ها در دوران انتخابات حرف از احیا و نجات دریاچه می‌زدند ولی بعد از انتخابات همه آن حرف‌ها فراموش شده و دریاچه ارومیه غرق بی‌تدبیری شده و رو به نابودی است.

ناتوانی در موضوع حاشیه‌نشینی نشان از ضعف مسؤولان است 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه تبریز، حاشیه‌نشینی را موضوع دیگر استان مطرح کرد و گفت: این موضوع در آینده مشکلاتی برای ما خواهد داشت،عدم رسیدگی به این موضوع نشان از ضعف مسؤولان بوده و تجربه زلزله‌های اخیر نشان داد بیشتر قربانی‌ها از مناطق حاشیه‌نشین بودند.

وی افزود: سکونت جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در حاشیه‌شهر و بافت فرسوده، آینده‌ای وخیم را نوید می‌دهد زیرا تبریز روی گسل خطرناکی قرار دارد.

پروژه‌هایی که در حد وعده باقی مانده است 

کاظمی در ادامه عدم تحقق وعده تکمیل پروژه جاده  تبریز-سهند را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پروژه با وجود وعده‌ها به رویای دست نیافتنی تبدیل شده زیرا دیگر می‌دانیم عمل به وعده‌ها تنها به دوران انتخابات محدود می‌شود.

وی با تاکید به اینکه رسالت دانشگاه تولید علم نافع و علم بدون وابستگی است، یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر تولیدات دانشگاهی همه در حال خاک خوردن است و باید با تدوین آیین‌نامه اثربخش ایده‌ها و علم دانشگاه را وارد صنعت کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تبریز، لزوم رعایت اخلاق کارگزاران دستگاه‌ها را پراهمیت دانست و افزود: این موضوع انتظار عموم مردم بوده تا برخورد با ارباب رجوع و شهروندان را رعایت کرده و البته حضور در محل کار با کار مفید همراه باشد که متاسفانه سطح کشور ما نسبت به سایر کشورها در این زمینه بسیار پایین است.

وجود برخی دست‌های خارجی در کشور و استان 

وی ابراز کرد: با وجود چنین صحنه‌هایی که دشمن سعی در ورود به کشور دارد و البته دست‌های خارجی در خود تبریز نیز مشهود است، لزوم ورود جدی جبهه انقلاب ضروری به نظر می‌رسد.

کاظمی متذکر شد: اینجا تبریز است، این شهر انقلابی و اسلامی به فردی که بخواهد با اندیشه‌های خود تبریز را به انحراف بکشد، اجازه عرض اندام نمی‌دهد.

وی گفت: دانشگاه‌ها مأمن نیروهای انقلابی است و اگر بخواهند فتنه‌‌گری کنند، دست آنها کوتاه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :