امام جمعه قم:
امام جمعه قم با بیان اینکه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نباید فراموش شود، از دولت و مسئولان کشور خواست تا به مطالبات به حق مردم توجه کنند.
کد خبر: ۵۴۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 29 December 2017

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ اظهار داشت: آن‌هایی که آشوب کردند، بی خبر بودند که با آشوب چه خسارتی به حیثیت نظام و مسائل سیاسی و اقتصادی وارد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌های تشخیص فتنه، گفت: برای شناخت فتنه به شاخص‌هایی که برای تشخیص حق از باطل می‌باشد باید توجه کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه خداوند برای این شناخت راه‌های زیادی قرار داده است، افزود: در زمان ما فرمایشات رهبری معیار پایه‌ای برای تشخیص حق از باطل است زیرا مواضع ایشان ریشه در قرآن و سیره و کلام اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه راه دوم تشخیص فتنه، مراقبت عمومی و توسل به تقوای الهی است، بیان کرد: فتنه مانند مه غلیظ همه فضا را نامشخص می‌کند و چراغ مه شکن همان بصیرت است.

آیت الله سعیدی در ادامه داد: وقتی فتنه جامعه را تهدید می‌کند مردم دو وظیفه مهم بر دوش دارند و مردم و نخبگان باید مرز بین خود و فریب‌خوردگان را مشخص کنند.

وی ابراز داشت: در نهم دی‌ماه سال ۸۸ اهل ایمان به موقع وارد میدان شدند و در سال ۸۸ همین حضور افراد مؤمن و با ایمان در صحنه باعث شد تا نقشه فتنه‌گران نقشه بر آب شود.

کشور با وجود رهبر دوراندیش به بن بست نمی‌رسد

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به اینکه امروز باید از فتنه عبرت بگیریم، گفت: اولین اقدام این است که همه مردم بدانند که در مسائل و مشکلات و بحران‌های کشور با وجود فقیه و رهبر دوراندیش و استکبار ستیز به بن بست نمی‌رسد.

وی ادامه داد: دومین درسی که باید از فتنه گرفت این است که برای جلوگیری از بستر فتنه که مورد سوء استفاده دشمنان است مسئولان کشور باید مطالبات به حق مردم را جدی بگیرند.

آیت الله سعیدی افزود: رئیس‌جمهور در سخنانی از صحبت‌های رهبری تشکر کرد و ایشان باید در عمل هم این تشکر خود را به مرحله ظهور و بروز برسانند.

تولید ملی باید در اولویت باشد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تولید ملی باید در اولویت باشد، گفت: ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نباید فراموش شود؛ چرا با واردات بی‌رویه خارجی به تولید ملی ضربه و خسارت می‌زنید و از ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی برخورد نمی‌کنید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به تولید ملی در ابتدای سال سخنرانی کردند و بازخوانی فرمایشات رهبری در این زمینه برای قوای سه گانه و مسئولان کشور ضروری است.

وی تأکید کرد: اگر توجه به تولید ملی از بین برود زمینه فتنه فراهم می‌شود و دولت و مجلس در بودجه‌ریزی باید به این مسئله توجه کنند.

انقلابی‌گری در چهارچوب اسلام و ولایت فقیه مورد قبول است

آیت الله سعیدی در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای تبلیغات اسلامی سراسر کشور اشاره و با بیان اینکه رهبری در این دیدار مطالب مهمی را مطرح کردند افزود: ایشان مجموعه دوگانه‌هایی را مطرح کردند که حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: یکی از این دوگانه‌ها سیاست دینی و دین سیاسی بود؛ سیاست دینی خاستگاه تعهد و تعبد است و دین سیاسی به این معناست که فرد برای رسیدن به اهداف پست و حقیر دین را به نفع جناح خود تفسیر کند و در ادامه ادعای انقلابی‌گری و انقلابی کند.

امام جمعه قم گفت: انقلابی‌گری در چهارچوب اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و ولایت فقیه و حرکت در این مسیر مورد قبول است.

وی ابراز داشت: مدیران قبلی و فعلی اگر می‌خواهند انقلابی باشند باید بگویند در دوران مدیریت خود چه کرده و چه می‌کنند نه اینکه مدعی باشند.

وی در ادامه در مورد نظام سخن گفتن یا نقش اپوزیسیون داشتن را مورد اشاره قرار داد و گفت: کسانی که کشور را در اختیار داشتند و یا امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند باید در مقام پاسخگویی باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار