کد خبر: ۵۴۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 30 December 2017

فرمول مجلس برای پیشگیری از افزایش یک باره قیمت بنزین

در این باره، معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس در گفت‌وگو با فارس، گفت: تعدادی از نمایندگان طرحی را برای جلوگیری از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 97 تدوین کردند. وی ادامه داد: نمایندگان در این طرح به دنبال این هستند که فرمول جدیدی را برای قیمت حامل‌های انرژی ارائه کنند که علاوه بر این که افزایش یک باره و زیادی را در قیمت حامل‌های انرژی نداشته باشیم در عین حال بتوانیم قیمت‌ها را به فوب نزدیک کنیم. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارکرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در شرایطی که ما در رکود اقتصادی به سر می‌بریم برای جامعه سم است و در این شرایط افزایش قیمت به این شکل به صلاح نیست.

 آقاپور ضمن اشاره به طرح های دیگری راجع به مالیات بر ارزش افزوده و تکمیل 30 هزار پروژه‌ نیمه تمام دولتی با مشارکت بخش عمومی و خصوصی گفت: این طرح‌ها بناست تا به کمیسیون تلفیق ارائه شود تا در جریان بررسی لایحه بودجه 97 این موضوعات اعمال شود و اگر هم در آن جا این طرح‌ها اعمال نشد ما این موارد را در صحن علنی ارائه خواهیم کرد.

احتمالا بنزین 1200 تومان می شود

در همین حال، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، در گفت و گو با خانه ملت، با بیان این که دولت قصد دارد از افزایش قیمت حامل های انرژی 17 هزار و 400 میلیارد تومان کسب درآمد کند، توضیح داد: کسب درآمد این مبلغ بستگی به این دارد که با چه فرمولی قرار است حامل های انرژی افزایش پیدا کند، این نکته حائز اهمیت است که در مجلس عده ای مخالف این موضوع هستند و کمیسیون انرژی کلا تبصره 18 را رد کرده است. وی گفت: باید مشخص شود که برای کسب 17 هزار و 400 میلیارد تومان فقط قرار است بنزین و گازوئیل گران شود یا سایر حامل های انرژی نیز افزایش قیمت خواهند داشت اگر دیدگاه دوم در نظر گرفته شود در واقع باید حداقل هر حامل انرژی 20 درصد افزایش قیمت داشته باشد و به عبارت دیگر قیمت بنزین 1200 تومان در نظر گرفته شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :