مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به گاز رسانی به 29 روستا در استان گفت: با اتمام این طرح ضریب نفوذ گاز در روستاهای قم به 95 درصد می رسد.
کد خبر: ۵۴۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 04 January 2018

به گزارش تابناک قم؛محمدی،مدیرعامل شرکت گاز قم با اعلام گاز رسانی به 29 روستا در استان اظهار کرد:گازرسانی به 2 روستای اول و وشنوه از بخش کهک با اعتبار 50 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام است که این طرح 900 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: گازرسانی به 14 روستا در دهستان قمرود از توابع بخش مرکزی با اعتبار 50 میلیارد ریال در حال انجام است و این طرح که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 700 خانوار را از نعمت گاز برخوردار می کند.

مدیرعامل شرکت گاز قم خاطرنشان کرد: 13 روستا در شهر قاهان بخش خلجستان با اعتبار 150 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال گازرسانی است که 2 هزار و 800 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

محمدی پیش بینی کرد: گازرسانی به روستاهای بخش کهک تا پایان امسال، روستاهای بخش قمرود اگر مشکلی در اجرای طرح پیش نیاید، تا اوایل سال آینده و روستاهای بخش خلجستان تا زمستان سال آینده به اتمام برسد.

وی با بیان این که بر اساس مصوبه وزارت نفت اولویت گازرسانی در کشور، روستاهای بالای 20 خانوار است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه هزینه تمام شده گازرسانی به روستاها باید به ازای هر خانوار حدود 60 میلیون ریال باشد.

مدیرعامل شرکت گاز قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام روستاهایی که با استفاده از این روش، صرفه اقتصادی و قابلیت گازرسانی داشته باشد در دستور کار است و روستاهایی که از این ویژگی ها برخوردار نباشد در اولویت های بعدی گازرسانی قرار می گیرد.

محمدی گفت: سه روستای بخش قمرود و 2 روستای بخش کهک که زیر 20 خانوار است، به دلیل این که در مسیر گازرسانی به روستاهای این بخش ها قرار گرفته و گازرسانی به این روستاها هزینه خاصی برای انتقال انشعاب گاز به این مناطق ندارد، از نعمت گاز برخوردار می شود.

 166 هزار و 150 انشعاب و 382 هزار و 495 مشترک گاز طبیعی در قم وجود دارد، 99.5 درصد جمعیت شهری و 87.5 درصد جمعیت روستایی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار