رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی در برخی از مناطق استان با فاضلاب گفت: در استان البرز هیچ مزرعه‌ای نیست که کشاورزان عمداً با فاضلاب آن را آبیاری کنند.
کد خبر: ۵۶۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 07 February 2018

به گزارش تابناک : سید مجید موسوی در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی در برخی از مناطق استان با فاضلاب گفت: در استان البرز هیچ مزرعه‌ای نیست که کشاورزان عمداً با فاضلاب آن را آبیاری کنند.

موسوی افزود: ممکن است به خاطر کوتاهی شهرداری‌ها‌ یا دهیاری‌ها فاضلاب به برخی مزارع وارد شده باشد اما اینکه کشاورزان عمداً اراضی خود را با فاضلاب آبیاری کنند اینگونه نیست.

وی در خصوص اقدامات استان برای استفاده از پساب تصفیه شده در بخش کشاورزی استان اعلام کرد: پروژه تصفیه‌خانه ماهدشت با ظرفیت تصفیه 1300 لیتردرثانیه یکی از پروژه‌های مهمی است که به این منظور در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: قرار است 650 لیتر در ثانیه از این تصفیه‌خانه به کشاورزی اختصاص یابد و 650 لیتر دیگر به اشتهارد منتقل شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و احتمالا در اسفند ماه پیش رو با حضور یکی از وزرا به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار