مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: 24 مرکز پرورش ماهیان زینتی در سطح استان با تولید سالانه 12 میلیون قطعه ماهی زینتی فعالیت دارند.
کد خبر: ۵۶۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 08 February 2018

به گزارش تابناک : لاله ضیائیان روز پنجشنبه افزود: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان البرز یکی از فعالیت های مهم آبزی پروری است که با حضور تولید کننده مطرح در24 مرکز دارای رتبه برتر کشور هستیم.
وی ادامه داد: کیفیت تولیدی در این بخش قابل توجه بوده و درسال های گذشته علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخشی از تولید به کشورهای عراق ، افغانستان و ترکیه صادر شده است
وی خاطرنشان کرد: نیاز به سرمایه ی کم ، مصرف کم آب ، اشتغالزایی بالا( به ازای هر 25 هزار قطعه یک نفر اشتغالزایی ) ، قابلیت اجرا در فضای کوچک ودر قالب مشاغل خانگی ، داشتن بازار داخلی و خارجی از جمله شاخصه های مثبت فعالیت در بخش پرورش ماهیان زینتی است.
ضیائیان گفت: توسعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می تواند نقش مهمی در افزایش تولید ، ارتقاء درآمدهای استان ، گسترش صادرات و ارز آوری و اشتغال زایی را به دنبال داشته باشد و این بخش از فعالیتها مزیت تولیدی و اقتصادی برجسته ای دارد که در سایه حمایت جدی از این حوزه و با رفع پاره ای از مشکلات موجود قطعا در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
100 گونه ماهی زینتی در البرز پرورش داده می شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار