ایستادگی نمایندگان مردم در شورای شهر دربرابر اتوبوسرانی
شهرداری مشهد در لایحه‌ای خواستار افزایش بهای بلیط اتوبوس به میزان 500 ریال شد که این بار هم به خیر گذشت تا با مخالفت اعضای شورای شهر، قیمت بلیط اتوبوس در مشهد مقدس فعلا گران نشود.
کد خبر: ۵۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 06 July 2015
عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام خبر مخالفت اعضای شورای شهر با افزایش مجدد نرخ بهای خدمات اتوبوس در گفتگوی اختصاصی با تابناک حراسان رضوی افزود : سازمان اتوبوسرانی و شهرداری با وجود اینکه نظر اعضای شورا را در حمایت از اقشار کم درآمد که مخاطبان اصلی اتوبوسهای شهری هستند را میدانند و سال گذشته افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی را داشتیم اما باز هم لایحه افزایش بلیط را ارائه نمود که با مخالفت جدی شورای شهر مشهد مواجه شد.
جواد ستاری افزود : چرا شهرداری هیچ لایحه دیگری درباره اتوبوسرانی ندارد و صرفا راهکار افزایش بهای بلیط همواره مطرح می شود ؟! درحالیکه در حال حاضر ضعفها و مشکلات این سازمان بسیار زیاد است.
وی همچنین تصریح کرد : اتوبوسرانی مشهد در حال حاضر گران اداره می شود که این را آنالیزهای ما نشان می دهد ضمن اینکه انگار رویکرد اقتصاد مقاومتی و بهینه سازی سرمایه ها در این سازمان جایگاهی ندارد و بریز و بپاش و اسرافهایی را نیز شاهدیم.
وی گفت : توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده شهروندان از ناوگان عمومی مزایایی از قبیل کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را به دنبال دارد که ما باید این بخش را تقویت کنیم اما در حال حاضر در اتوبوسرانی مشهد هم قیمتها چندان شفاف نیست و هم اینکه متاسفانه انحصار در خصوصی سازی باعث عدم مشارکت بسیاری دیگر از فعالان این عرصه شده است.
ستاری درباره قیمت بلیط اتوسها تاکید کرد : مردم تقریبا سهم خودشان را برای بلیط ها می دهند اما متاسفانه دولت مبلغی را که باید بدهد نمی دهد و شهرداری و مردم، تامین کنندگان هزینه ها هستند و شهرداری هم که در ساده ترین راهکار مدنظر ، با این لایحه ها سعی در افزایش بها دارد.
وی با بیان اینکه اصل خصوصی سازی در اتوبوسرانی اقدام ارزشمندی بود که با توجه به انحصار موجود نیازمند بازنگریست .

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد همچنین پیشنهاد کرد : شهرداری برای بهبود وضعیت اتوبوسرانی می تواند لایحه های بهتری مانند تعیین مسافتهای ویژه و خط های خاص یا موضوع کارت زدن افراد یا مسئله آی تی و ... داشته باشد تا شورا نیز کمک بیشتری بکنند.

بهای خدمات  اتو بوس افزایش نیابد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار