مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از معرفی جاذبه‌های گردشگری دفاع مقدس استان به میهمانان و مسافرین نوروزی در نوروز ۹۷ خبرداد.
کد خبر: ۵۸۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 31 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، جلیل بالایی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری جنگ و دفاع مقدس در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بخش اعظم گردشگرانی که برای بازدید از مناطق جنگی و یادمان‌های دفاع مقدس به استان کرمانشاه سفر می‌کنند بصورت گروهی و سازمان دهی شده در قالب کاروان راهیان نور هستند.

وی ادامه داد: مدیریت این کاروان‌ها بر عهده سپاه، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: بخشی دیگر از بازدیدکنندگان از مناطق و یادمان‌های مقدس دوران جنگ، گردشگران و مسافرینی هستند که علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی استان به این مناطق نیز سفر می‌کنند.

وی افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان به منظور معرفی و شناساندن هرچه بیشتر یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی استان به گردشگران خصوصا در ایام نوروز برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

بالایی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام گرفته، معرفی این یادمان‌ها و مناطق عملیاتی در بروشور‌هایی است که در ایستگاه‌های راهنمای گردشگری (ورودی شهرها) در اختیار مسافرین و میهمانان نوروزی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج یادمان دفاع مقدس استان کرمانشاه را به عنوان میراث‌های معنوی این استان به ثبت ملی رسانده ایم، گفت: یادمان‌های مرصاد، بازی دراز، شهدای پاوه، شهید شیرودی و مطلع الفجر پنج یادمان استان هستند که به ثبت ملی رسیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به تعامل بسیار خوب و مثبت این اداره کل، سپاه و حفظ نشر و ارزش‌های دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این دو نهاد خدمات ارزشمند و مطلوبی به گردشگران دفاع مقدس ارائه می‌دهند و در بحث اسکان نیز ظرفیت‌های خوبی دارند.

وی یادآورشد: تمام تلاش و سعی ما معرفی و تبلیغات یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان برای جذب گردشگران بیشتر در این حوزه است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار