معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه سال گذشته ۴۹۵ میلیون لیتر بنزین مصرف کردند.
کد خبر: ۵۸۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 08 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،نعمت‌الله نجفی اظهار کرد: سال گذشته ۴۹۵ میلیون لیتر بنزین در کرمانشاه مصرف شده که نسبت به سال ۹۵ با مصرف ۴۵۳ میلیون لیتر، حدود ۹.۱ درصد افزایش داشته است.

وی میزان نفت سفید مصرف شده در سال ۹۶ را نیز ۱۴۷ میلیون لیتر اعلام کرد که نسبت به سال ماقبل آن با مصرف ۱۶۸ میلیون لیتر، کاهش ۱۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه دلیل کاهش مصرف نفت در کرمانشاه را گازکشی مناطق و کاهش نیاز مردم به نفت و همچنین گرم بودن زمستان امسال عنوان کرد.

نجفی با بیان اینکه سال گذشته ۷۳۰ میلیون لیتر گازوئیل نیز در استان مصرف شده، یادآوری کرد: مصرف گازوئیل نیز نسبت به سال ۹۵ با مصرف ۶۹۵ میلیون حدود پنج درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف بنزین سوپر در استان نیز از ۷.۹ میلیون لیتر در سال ۹۵ به ۱۰.۹ میلیون لیتر در سال ۹۶ با حدود ۳۸ درصد رشد رسیده است.

به گفته این مسئول، سال گذشته حدود ۲۵۵ میلیون مترمکعب گاز CNG نیز در استان مصرف شد که نسبت به مصرف ۲۳۹ میلیون مترمکعبی سال ۹۵ حدود ۶.۶ درصد رشد دارد.

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه میزان مصرف گاز مایع استان در سال گذشته را نیز ۶۰ هزار تن عنوان کرد که نسبت به سال ۹۵ با مصرف ۷۸ هزار تن حدود ۲۳ درصد کمتر بوده است.

نجفی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال (۲۷ اسفند تا ۱۷ فروردین) حدود ۳۴.۸ میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شد، گفت: این عدد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد بیشتر بوده و نسبت به روز‌های عادی نیز ۳۵ تا ۴۰ درصد رشد داشته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار