مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش قیمت برخی سموم کشاورزی در این استان گفت: هم اکنون مشکلی در تامین این نهاده کشاورزی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۰۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 03 May 2018

محمد رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: کشاورزان هرموقع اراده کنند می توانند سم مورد نیاز خود را برای مبارزه با آفت و بیماری ها از فروشگاه های معتبر استان تهیه کنند.
وی بدون اشاره به میزان سم خریداری شده در استان گفت: خرید سموم مورد نیاز کشاورزان از ماه ها قبل خریداری شده است اما، نرخ برخی از سموم 5تا 65 درصد افزایش یافته و نرخ برخی سموم هم کاهش داشته است.
رضایی آفات، بیماری و علف های هرز را بیشترین عوامل خسارت زا در اراضی کشاوری عنوان کرد و افزود: بیشترین سموم مصرفی در استان سموم علف کش گندم است که تاکنون در سطح 65 هزار هکتار از علف های هرز گندم مبارزه انجام شده است.
کشت پاییزه غلات در سطح 191 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خراسان شمالی آغاز شد که از این میزان 49 هزار هکتار آبی و بقیه دیم است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار