مشاور استاندار کرمانشاه در امور جوانان از تهیه بانک اطلاعاتی جوانان شاغل کرمانشاهی در سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 07 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مهدی فتاحیان با بیان اینکه بیشتر فعالیت مشاوران جوان استانها در حوزه تصمیم گیری، نظارت و مشورت است، اظهار کرد: سال 89 سندی تحت عنوان سند منشور جوانان در مرکز کشور تدوین و به استانها ابلاغ شد که باید استانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف مشاوران جوان داشته باشند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، حوزه مشاوران جوان در استانها به صورت اختیاری درآمد، بدین معنا که تنها استاندارانی که تمایل داشتند مشاوران جوان انتخاب می کردند. با اختیاری شدن حوزه مشاوران جوان در استانداری ها بودجه این حوزه قطع و فعالیت آن نیز بیشتر به تصمیم گیری در ستاد ساماندهی امور جوانان معطوف شد.

دستگاه های عضو ستاد ساماندهی جوانان به جلسات بی توجه هستند

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی جوانان استان الزاما باید هر ماه تشکیل جلسه دهد، عنوان کرد: متاسفانه در سال 96 به دلیل بی توجهی اغلب 25 دستگاه عضو این ستاد، تنها سه جلسه ستاد ساماندهی جوانان برگزار شد، اما طبق برنامه ریزی و با اهتمام و توجه استاندار و معاون سیاسی استانداری امسال جلسات با حضور اکثر مدیران دستگاه ها بصورت منظم برگزار خواهد شد.

فتاحیان تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که در جلسات سال 97 تصمیمات جلسات ستاد ساماندهی جوانان استان به شکل زیربنایی تر باشد و همچنین برخی از مصوبات گذشته که می توانند بن بست های حوزه جوانان را برطرف کنند را اجرایی کنیم.

وی افزود: ستاد ملی ساماندهی جوانان با شش کمیسیون شامل کمیسیون ازدواج و خانواده، کمیسیون مشارکت اجتماعی، کمیسیون اقتصادی، اشتغال و مسکن، کمیسیون اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی، کمیسیون فضای مجازی جوانان و کمیسیون بین المللی جوانان در سطح ملی تصمیمات و مصوبات خوبی دارد، اما زمانی که به دستگاه های استانی آنها را ابلاغ می کنند، خروجی مناسبی بدست نمی آید.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور جوانان با تاکید براینکه دستگاه های عضو ستاد ساماندهی جوانان استان در بحث جذب و هزینه بودجه در حوزه جوانان پیگیری چندانی ندارند، افزود: به غیر از فرمانداری ها و اداره کل ورزش و جوانان سایر دستگاه ها تحرک خاصی در این حوزه ندارند، لذا یکی از اولویت های اصلی ستاد ساماندهی جوانان استان در سالجاری ایجاد تحرک در دستگاه های عضو ستاد و الزام آنها به ارائه برنامه در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین نظارت خواهیم کرد تا دستگاه ها مصوبات ستاد ساماندهی را به خوبی اجرا کنند.آموزش و پرورش جوان ترین دستگاه استان

فتاحیان با بیان اینکه درحال حاضر مشاوران جوان در سطح 14 شهرستان استان در فرمانداری ها مشغول به فعالیت هستند، گفت: این مشاوران متناسب با وضعیت شهرستان محل فعالیتشان ضمن انجام وظایف خود، مشکلات حوزه جوانان سطح شهرستان را نیز انعکاس می دهند.

به گفته این مسئول در حال حاضر به غیر از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز اداره کل ورزش و جوانان سایر دستگاه های استان مشاور جوان ندارند.

وی همچنین بااشاره به وجود مدیران جوان کارآمد در سطح دولت و استان، افزود: هرچند که سیاست دولت بر جوان سازی مدیران است، اما نباید انتظار داشت که این هدف در اندک زمانی تحقق یابد بلکه نیاز به زمان دارد.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور جوانان تاکید کرد: همچنین از آنجایی که استان کرمانشاه با مشکلات عدیده ای در بخش های مختلف مواجه است، هرگونه آزمون و خطا کردن در این استان سم خواهد بود. در این راستا طبق برنامه ریزی می خواهیم باشناسایی جوان مستعد استان بصورت پله پله آنها را برای تصدی پست های مختلف آماده کنیم.

وی از تهیه بانک اطلاعاتی جوانان شاغل کرمانشاهی در سال 97 خبر داد و افزود: از اواسط سال 96 طی ابلاغیه ای به دستگاه های مختلف استان اعلام کردیم که جوانان شاغل در ادارات خود را به استانداری معرفی کنند تا بتوانیم یک بانک اطلاعاتی از جوانان شاغل استان داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون برخی از دستگاه ها این ابلاغیه را اجرایی و اطلاعات خود را ارسال کرده اند که طبق آخرین آمار اداره کل آموزش و پرورش جوان ترین دستگاه استان کرمانشاه است.55 سمن حوزه جوانان در استان فعال هستند

فتاحیان در ادامه به افزایش تعداد سمن های حوزه جوانان استان طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 400 سمن در سطح استان داریم که 55 مورد از این تعداد، سمن های حوزه جوانان هستند.

وی همچنین به فعال سازی خانه تشکل های غیردولتی استان اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه چندین ماده و تعداد زیادی تبصره مربوط به حوزه جوانان است که در این رابطه در تلاش هستیم تا با دعوت مدیران دستگاه های مختلف برنامه های این سند بالادستی در حوزه جوانان را برای آنان تشریح کنیم تا با ارائه راهکارها به اجرایی شدن این برنامه ها نزدیک شویم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار