مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه توسعه آبزی پروری در استان به ویژه پرورش ماهی می تواند نقش بسزایی در افزایش امنیت غذایی و استفاده بهینه منابع آبی داشته باشد گفت: پرورش ماهی در سال ۹۶ موجب ایجاد اشتغال مستقیم ۹۵۵ نفر در این استان شده است.
کد خبر: ۶۱۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 28 May 2018

به گزارش تابناک : لاله ضیائیان اظهار کرد : در استان البرز ظرفیت های نهفته‌ای برای فعالیتهای شیلاتی و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش وجود دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از وجود جوانان منطقه، گام‌های نویی در عرصه تولید و صادرات محصولات شیلاتی بردارند.

وی افزود: از فرصت‌های آبزی پروری استان می‌توان به پرورش انواع آبزیان از جمله پرورش انواع ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش گیاهان آبزی و پرورش زالو اشاره کرد.

ضیائیان عنوان کرد : در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی، در طول سال ۹۶ حدود ۲ هزارتن انواع ماهی پرورشی و حدود ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده که موجب اشتغال زایی حدود ۹۵۵ نفر به صورت مستقیم شده است.

مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز  یادآور شد : اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود اراضی کشاورزی بتوان فعالیت آبزی پروری را توسعه داد، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی و ارتقاء بهره وری آب، غذای سالم مورد نیاز جامعه به خصوص جامعه روستایی تامین شده و در افزایش امنیت غذایی استان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار