مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در امیدیه 11 هزار هکتار بود که از این میزان بیش از 80 درصد مزارع خسارت دیدند و غیر قابل برداشت بودند.
کد خبر: ۶۱۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 30 May 2018

 

خسارتی که خشکسالی به مزارع گندم امیدیه وارد کرد

سید داوود علوی فر با اشاره به اتمام برداشت گندم در این شهرستان اظهار کرد: برداشت گندم در امیدیه از 25 اردیبهشت ماه در شهرستان آغاز شد و اکنون کار برداشت به اتمام رسیده است.

وی افزود: متاسفانه امسال بیشترین خسارات به مزارع گندم در استان خوزستان متوجه کشاورزان امیدیه‌ای شد به شکلی که بیش از 80 درصد مزارع کشت آبی شهرستان و 100 درصد مزارع دیم کشاورزان امیدیه از بین رفتند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه تصریح کرد: امسال سطح زیر کشت گندم دیم امیدیه حدود یک هزار هکتار بود که به دلیل عدم بارش باران مناسب در شهرستان همه این کشت کشاورزان از بین رفت. همچنین سطح زیر کشت گندم آبی در امیدیه 11هزار هکتار بود که از این میزان بیش از 80 درصد مزارع خسارت دیدند و غیر قابل برداشت بودند.

علوی فر بیان کرد: از 11 هزار هکتار اراضی گندم آبی کشت شده در امیدیه فقط حدود 7 هزار تن گندم برداشت شد و این میزان در حالی است که اگر شرایط و تامین آب به خوبی انجام می‌گرفت از 11 هزار هکتار سطح زیر کشت می‌توانستیم حدود 40 هزار تن گندم برداشت کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل خشک شدن رودخانه زهره در شهرستان که پیامد خشکسالی بود و همچنین عدم مدیریت در مصارف بالادست، باعث شد تا آب در مقطع ورودی شهرستان امیدیه وجود نداشته باشد و همه کشت‌های کشاورزان شهرستان به نوعی از بین برود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گندم ، خشکسالی ، کمبود آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار