کد خبر: ۶۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 14 July 2015
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: صرفه جویی، استفاده صحیح و منطقی از منابع و سرمایه گذاری مطلوب ازجمله عوملی است که بهره‌وری را در بخش کشاورزی ارتقا می‌بخشد.
سیدمجید موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به اینکه ارتقای بهره‌وری از اولویت‌های جهاد کشاورزی البرز محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از عوامل بهره‌وری معرفی ارقام و نژادهای پر محصول است. 
وی افزود: تهیه و توزیع بذور اصلاح شده از دیگر موارد مهم در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی به شمار می‌رود که در این زمینه اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی سال زراعی جاری بخش قابل توجهی از بذور محصولات استراتژیک به صورت اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شده است.
موسوی ادامه داد: توزیع بذور اصلاح شده طی سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است ولی هنوز با وضعیت مطلوب و مورد انتظار فاصله زیادی داریم.
مدیرکل جهاد کشاورزی البرز در ادامه از ضرورت ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی سخن به میان آورد و گفت: رسیدن به اهداف مورد نظر در زمینه ارتقای سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی منوط به به‌کارگیری عوامل افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف از جمله بخش تولیدات دامی است.
این مسئول با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در بخش تولیدات دامی صورت گرفته است، گفت: تلاش‌های قابل تقدیری در زمینه نژادها و گونه‌های دامی در استان انجام گرفته و کارهای مختلفی در این راستا در حال پیگیری است.  
وی در پایان با اشاره به تولید نهال در این استان ، یادآورشد: در مورد تولید نهال سعی شده است که همه درخواست‌های استان پوشش داده شود و  در این راستا اقدام به تولید نهال شناسنامه‌دار کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار