مدیر کل اوقاف فارس: ششده و قره بلاغ فسا از لحاظ اجتماعی و سیاسی به عنوان قطب فرهنگی شناخته شود.
کد خبر: ۶۲۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 04 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف فارس در مراسم آغاز به کار فاز اول توسعه حرم امامزاده ابراهیم (ع) ششده و قرع بلاغ با اشاره به اینکه مشارکت مردم منطقه ششده و قره بلاغ در طرح توسعه این حرم مطهر ضروری است ادامه داد: با توسعه این بقعه متبرکه به دنبال آن هستیم تا ششده و قره بلاغ فسا از لحاظ اجتماعی و سیاسی به عنوان قطب فرهنگی شناخته شود.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه به عنوان قلب هر شهر و روستا در سطح استان فارس می‌در خشند؛ وجود مقدس امامزاده ابراهیم (ع) نیز برکتی برای منطقه ششده و قره بلاغ است.

مدیر کل واقاف فارس با بیان اینکه وضعیت بقاع متبرکه در استان فارس به لحاظ تعدد در سطح کشور منحصر به فرد است، اظهار کرد: در این استان یک هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه وجود دارد که استان فارس در کشور به لحاظ موقوفات و تعدد بقاع متبرکه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اگر چه مدیریت این موقوفات و بقاع متبرکه جزو وظایف اداره کل اوقاف فارس است، اما به دلیل تعدد این بقاع متبرکه و موقوفات، مدیریت جامع این مراکز بیش از توان اوقاف است و نیازمند همکاری در این رابطه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی با بیان اینکه مردم همواره از دیر باز تاکنون در مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه سطح استان مشارکت فعالی داشته و دارند، اضافه کرد: نقش مردم در این رابطه بی بدیل است و مردم و خیرین سخاوتمند فارس در مدیریت این مراکز همواره پیشرو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار