رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سال زراعی جاری تا به امروز بیش از 26 هزار تن خرید تضمینی گندم انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۶۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 15 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی در حاشیه بازدید سرپرست استانداری قم از سیلوی ذخیره گندم و کارخانه آرد درخشان قم اظهار کرد: در راستای اصلاح الگوی کشت در استان قم امسال 2 هزار هکتار کشت گندم در قم را کاهش دادیم ولی با تمهیداتی که اندیشیده شده، میزان برداشت گندم افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری یک‌هزار و 150 تومان بود، افزود: سال گذشته 10 هزار 500 هکتار از اراضی استان قم زیر کشت گندم بود که در آن سال حدود 22 هزار و 400 تن گندم خرید کردیم ولی در سال جاری 8 هزار و 247 هکتار کشت گندم داشتیم و تعهد ما به وزارتخانه برای خرید گندم 20 هزار تن بوده که تا به امروز 26 هزار تن گندم خرید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: گندم برداشت شده در قم از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردار است تا جایی که در سال جاری به همت مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت و تلاش کارشناسان، حتی یک مورد گندم برگشتی سن‌زده از سیلو نداشتیم.

طلایی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری 30 درصد مازاد بر تعهدی که داشتیم خرید تضمینی گندم انجام داده‌ایم، ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی، مبارزه با علف هرز و کشت به‌موقع در دستور کار جهاد کشاورزی قم بوده است.

وی به خرید تضمینی جو اشاره کرد و گفت: در زمانی که خرید تضمینی جو را در قم شروع کردیم، قیمت جو کاهش پیدا کرده بود ولی با خرید به موقع حدود 10 هزار تن جو خرید کردیم و شرایط به لحاظ قیمتی به حالت عادی بازگشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی جو 920 تومان بود، بیان کرد: با توجه به اینکه خرید تضمینی جو در دستور کار نبود متاسفانه در پرداخت وجوه کمی تاخیر به وجود آمد که با توجه به پیگیری‌های مکرر از وزارتخانه و تلاش‌های مجموعه شرکت پشتیبانی امور دام، در حال حاضر رقم‌های زیر 15 میلیون تومان به صورت کامل پرداخت شده و رقم‌های بالا نیز بیش از 80 درصد آن پرداخت شده و امیدواریم که تا پایان هفته آینده تمام مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: حدود 8 میلیارد تومان خرید تضمینی جو در استان قم انجام داده‌ایم که از این میزان بیش از 6 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن تا آخر هفته پرداخت می‌‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار