مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد مصرف کننده قرص برنج با هدف خودکشی این کار را انجام می‌دهند تاکید کرد: مرگ بدی در انتظار این افراد است.
کد خبر: ۶۳۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 28 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر اَرتین کمالی با اشاره به خطرناک بودن قرص برنج، گفت: این قرص عمدتا برای محافظت سیلوها و ‌ ذخیره برنج از آفات نباتی استفاده می‌شود و قدرت کشندگی بسیار بالایی دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد از این قرص به قصد خودکشی استفاده می‌کنند که موجب مرگ زجرآور آنها می‌شود.

کمالی تصریح کرد: قرص برنج بوی سیر می‌دهد و کسی نیست که ناآگاهانه و یا سهوا از این قرص استفاده کند و همه افرای که سمت استفاده از این قرص می روند با آگاهی و متاسفانه به قصد خودکشی این کار را انجام‌ می‌دهند.

وی افزود: با مصرف این قرص بعد از دو تا چهار ساعت علائم مسمومیت شروع شده و علائم اولیه گوارشی شامل حالت تهوع و استفراق شدید بروز پیدا می‌کند.

کمالی تصریح کرد: نهایتا ظرف 24 تا 48 ساعت مشکلات تنفسی و قلبی بروز پیدا می‌کند و فرد در نهایت بر اثر ایست قلبی جان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه مرگ با قرص برنج را زجرآور دانست و افزود: در این نوع مسمومیت، بلافاصله بعد از مصرف قرص برنج بویژه اگر با مایعات مصرف شود، گازی به نام "فسفین" در معده فرد متصاعد می‌شود که با سرعت بالا شروع به تخریب تک تک سلولهای بدن از داخل می‌کند.

کمالی تصریح کرد: بدی این نوع مسمومیت این است که فرد تا لحظه مرگ کاملا هوشیار است و حتی مواردی داشتیم که در حال احیای قلبی نیز فرد هوشیاری خود را کامل از دست نداده و لحظه به لحظه زجر کشیدن و نابود شدن از داخل بدن را به خوبی حس می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته در استان 22 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان باختند که از این تعداد شش نفر مرد و 16 نفر زن بوده‌اند و این تعداد نسبت به سال ماقبل آن با فوت 16 نفر، 42 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماهه ابتدای امسال نیز متاسفانه چهار مرد بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در پایان از همه افراد خواست حتی برای نگهداری برنج از این قرص استفاده نکنند، چرا که وجود این قرص در محیط انبار برنج هم گاز فسفین را متصاعد کرده و مصرف آن برنج، احتمال مسمومیت خفیف را ایجاد می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار