در جلسه تنظیم بازار استان قم از نبود نظارت بر قیمت گذاری کالاها انتقاد و بر عدم وجود کمبودی در تامین هرگونه کالایی در استان قم تاکید شد.
کد خبر: ۶۳۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 02 August 2018

به گزارش تابناک قم، کارگروه تنظیم بازار ظهر امروز با حضور استاندار قم، فرماندار قم و مدیران استان در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، سید ابراهیم صحفی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان اظهار داشت: قیمت مصرف کننده کالاها بی حساب بوده و از طرف دیگر قیمت‌ها کارشناسی شده نیستند و تنوع قیمت در بازار وجود داشته و هیچ نظارتی بر این موضوع نیست.

وی افزود: در فروشگاه‌ها، هجوم برای خرید کالا به بالاترین حد رسیده و این التهاب در بازار صرفا به دلایل روانی بوده و کمبود کالا وجود ندارد.

صحفی با اشاره به لزوم وجود اطلاعات لازم درباره مراکز فروش استان، گفت: واحدهای عمده فروشی بسیاری وجود دارند که اطلاعات مناسبی راجع به آن‌ها نیست و همان عمده‌فروشان مخل بازار هستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا 31 تیرماه نه هزار و 505 مورد بازرسی انجام شده، 141 مورد گرانفروشی،10 مورد کم فروشی، عدم صدور صورت حساب 53 مورد، و 396 مورد عدم درج قیمت، کل شکایات دریافتی 778 مورد و 298 میلیون تومان جریمه صورت گرفته است.

مصطفی کرمانی عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان کفش قم نیز در این جلسه ابراز کرد: دغدغه اصلی امروز مردم، دغدغه شغل بوده و اگر مردم شغلی نداشته باشند نمیتوانند.

کرمانی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل مهم موجود، مشکل کمبود مواد اولیه بوده و در استان قم 200 واحد تولیدی با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه الکل، پیگیری تخصیص دو هزار تن الکل برای استان قم در دست انجام بوده و کسانی که رانت را در الکل ایجاد کرده‌اند، سبب می‌شوند که تا روزهای آینده واحدهای تولیدی الکل تعطیل شوند.

مجید آوری فر مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در بخش دیگری از این جلسه تاکید کرد: پرونده‌های چند میلیاردی از دارنده‌های شن و ماسه وجود دارد که امروز باید این مبلغ را پرداخت کنند.

آوری فر ادامه داد: در مورد گچ، بیش از 10 درصد افزایش قیمت وجود نداشته، اما در بحث بسته بندی بیش از حد مصوب افزایش قیمت وجود داشته است، قیمت کیسه اگر مدیریت شود، خریداران برای خرید گچ دچار مشکل نمی‌شوند.

همچنین استاندار قم نیز با تاکید بر کاذب بودن بخشی از فضاسازی‌های منفی بازار، گفت: بخشی از فضای موجود در بازار واقعی نبوده و نشان از یک برنامه ریزی قبلی است و عواملی در فضای مجازی این سخنان را مطرح کرده و شایعه پراکنی می‌کنند، مردم در برخی مواقع خرید اضافی می‌کنند و اگر تحت تاثیر این سخنان قرار بگیرند، تنظیم بازار مختل می‌شود.

سید مهدی صادقی بیان کرد: سازمان صنعت و معدن و مرکز نظارت آن باید به صورت جدی پیگیر امور باشد و اداره اصناف نیز می‌تواند از امکانات و اختیارات خود استفاده کند و توجیهات لازم برای دست‌اندرکاران نیز می تواند بسیاری از گره‌ها را باز نماید.

وی وضعیت انبارها و وجود کالا را مناسب خواند و ابراز کرد: با توجه به تمام شرایط موجود، کمبودی در کشور وجود ندارد و با مدیریت صحیح نیز، ذخایر موجود به درستی استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار