معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: طی سال ۲۰۱۵ حدود ۵۸۵ مقاله از دانشگاه شیراز در آی اس آی به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۶۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 21 July 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:احمد عریان بیان کرد: طی سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تولید علم در دانشگاه شیراز رشد قابل ملاحظه ای از لحاظ کمیت نداشته و از نظر کیفیت مقاله های ارائه شده نیز باید بررسی ها به منظور روند رشد انجام شود.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۴ حدود هزار و ۲۲۰ مقاله از دانشگاه شیراز در آی اس آی به چاپ رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ فقط حدود ۱۰ مقاله افزایش پیدا کرده بود یعنی شاهد رشدی یک درصدی در تعداد مقاله های چاپ شده بودیم.

وی اظهار داشت:  از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون نیز حدود ۵۸۵ مقاله از سوی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در آی اس آی به چاپ رسیده که بیانگر آن است که تعداد مقاله ها در مقایسه با سال ۲۰۱۴ چندان دچار تغییر نخواهد شد و روند ثابتی را در پیش گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز با بیان اینکه امیدوار هستیم مسیر تولید علم طی سال های آتی از نظر کیفیت و کمیت با بهبود مواجه شود، گفت: محدودیت های موجود باعث شده بود که بسیاری از ژورنال های بین المللی از پذیرش مقاله های ایرانیان سر باز بزنند و یا اینکه امکان تهیه بعضی از اقلام و مواد مورد نیاز در آزمایشگاه های دانشگاه فراهم نبود که امیدوار هستیم با حذف این محدودیت ها، فضا برای توسعه تولید علم در دانشگاه شیراز فراهم شود.

عریان گفت: دانشگاه شیراز دارای ۱۰ هزار دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد و ۷۰۰ نفر عضو هیئت علمی است ولی به عقیده من طرح های ارائه شده از سوی کم تر از ۱۰ درصد از این دانشجوها و ۲۰ درصد از اعضا هیئت علمی تقاضا محور و متناسب با نیازهای جامعه است.

وی ادامه داد: اگر ۵۰ درصد پایان نامه های ارائه شده دانشگاه شیراز تقاضا محور باشد این دانشگاه قابلیت این را دارد که سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان قراردادهای پژوهشی با سازمان های خصوصی و دولتی منعقد کند با این حال در سال گذشته ارزش تمام قراردادهای پژوهشی این دانشگاه تنها ۲۴ میلیارد تومان بوده در حالی که ظرفیت و پتانسیل دانشگاه فراتر از این مقدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار