خودروهای شخصی که برای حمل سیمان به کارخانه سیمان خمیر مراجعه میکنند متعلق به کارخانه مذکور یا دولت نیستند و هیچ کارخانه ای نمیتواند جبر کند، که باید بارصادراتی مرا را ببری اسکله آن هم زیر نرخ مصوب و اگر نبری اجازه نخواهی داشت که برای شرکتهای دیگر بار بزنی.
تابناک هرمزگان؛ حسن عباسی: چندی پیش شرکت سیمان هرمزگان نشست خبری به شکل پنهانی ترتیب میدهد به دور از چشم بسیاری از خبرنگاران و درباره مواردی همچون: یکسوم تولیداتشان صادر میشود و خاموش کردن فیلترهای تصفیه کارخانه به ضررشان است نطق نظر میفرمایند، حال بپردازیم به روایت تلخی که این روزها گریبانگیر قشر زحمت کش وستمدیده که با سختی ومشقت فراوان دراین جاده های غیراستاندار با خودروهای فرسوده مشغول به جابجایی کالاها هستند، و چندین سال است که حق و حقوقشان فدای منافع مدیران کارخانه مذکور میشود و اکثراً برای از کف نرفتن همین یک لقمه نان سکوت میکنند، آیا منصفانه است که نرخ حمل سیمان صادراتی تا اسکله شهید رجایی هرمزگان بابت هر تن 16 هزار تومان باشد ، اما در مقابل نرخ حمل همان بار از کارخانه تا بندرعباس 21 هزارتومان باشد ، این اختلاف قیمتها دارد به کجا و کدام جیب میرود ؟!؟! آیا اسم این رفتار استثمار و سوء استفاده نیست از کامیونداران....
طی گفتوگویی که خبرنگار تابناک با جمعی از رانندگان داشت اذعان داشتند: زمانیکه صادرات سیمان شروع میشود کارخانه به صنف اعلام مینماید هر ماشین موظف است یک بار صادراتی اجباراً با نرخ زیر تعرفه قانونی (بخوانید نرخ خودخوانده) به اسکله ببرد و بعد میتواند یک بار معمولی به هر نقطه ای که مدنظر دارد حمل کند، به واقع با این فرمول یک روز درمیان باید بارصادراتی ببرند و این اجبار بار صادراتی بردن سبب گشته تا کارخانه سیمان هرمزگان هر نرخی که دوست داشت به کامیوندارها بپردازد چون که رانندگان مجبورند در بردن بار صادراتی و اگر بار صادراتی را نبرند در غیر این صورت هیچ باری به آنها نمی دهند و بایکوت میگردند با این احوال شکستن نرخ نامه جای خود حتئ کارگرهای این کارخانه برای بارگیری هر ماشین مبلغی را به زور بعنوان انعام (بخوانید حق سبیل) از مبلغ پانزده هزارتومان تا بیست هزارتومان از گرده رانندگان میکنند، خارج از قانون!!! البته در این مورد بارها توسط انجمن صنفی کارگری رانندگان آنهم به کرات با (کارخانه سیمان هرمزگان ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، استانداری هرمزگان) مکاتبه شده اما کما فی السابق کارخانه و مجموعه های ناظر حاضر به پاسخگویی نه به صنف و مراجعین حقخواه نیستند و تا به امروز جواب نامه های متعدد دریافتی را نداده اند.
باگذشت سه ماه ازاعتراضات کامیونداران و مکاتبات صنفی آنها علیرغم اینکه کرایهها در پایانه 20% اضافه شده و این افزایش قیمت ها به کارخانه سیمان نیز اعلام گشته اما هنوز کارخانه این افزایش را لحاظ نکرده، هویداست که عدم پاسخگویی و اعمال جبر و زور بر رانندگان آنهم با قوت لایموت آنان ملزم هستند تا بارهای این کارخانه را جا به جا کنند زیر قیمت و تعرفه قانونی حالا سؤال اینجاست، آیا کارخانه سیمان حاضر است سیمان های خود را زیر قیمت و تعرفه قانونی به ملت بفروشد قطعاً جواب منفی است و اما توقع این کارخانه و ارگانهای ناظر این است که از مردم کار مفتی و با منت بکشند خود جای تأمل دارد !!!!
حال این کارخانه احیاگر محیط زیست منطقه و شهر خمیر باید به کجا و چه کسی حساب و کتاب بدهد مشخصاً هیچکس و معلوم نیست چرا سیمانی که در داخل کشور مورد نیازه در این اوضاع احوالات اقتصادی و تحریم ها بایستی صادر شود!!!!
جا دارد به دور از گرد و غبار و اثرات زیست محیطی به نیت شفافیت و تنفس هوای پاک تراز مالی این کارخانه به افکار عمومی اعلام گردد تا مشخص شود به نسبت درآمد ای که دارد چقدر آن در راستای خیرخواهی و ایفای مسئولیت های اجتماعی مصرف شده که اگر کوچکترین گامی برداشته بود همچون گروه سیمان کرمان در دومین گردهمایی سراسری مسؤلیت های اجتماعی عنوان یکی از پنج شرکت برگزیده حوزه مسؤلیت اجتماعی شناخته میشود و لوح یادبود و تندیس زرینی دریافت میکرد؟!؟!
بدک نیست فیش زرین حقوق دریافتی مدیرانش را هم به عموم اعلام کند و همچنین فرایند گزینش نیرویهای زرین انسانی خود و نحوه بکارگیری استخدام کارکنان کارخانه سیمان هرمزگان را هم تشریح نماید و اسامی سهامداران گرانمایه خود را هم منتشر کند، تا بلکه شاید پردهبرداشته شود از این عدم نظارت برعملکرد و رفتار این مجتمع صنعتی با این سیاست راهبردی زرینی که در پیش گرفته تا صرفه جویی کنند از بردن کرایه ها از جیب رانندگان ماشین های سنگین که عدم برخورد در قبال رفتار این مجموعه سبب گردیده این شبهه ایجاد شود که این رفتارها دارد تحت الحمایه صورت میپذیرد.
انتهای پیام/*