صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه واحد‌های صنایع کوچک تا سقف ۳۰ میلیارد ریال ضمانتنامه صادر می‌کند.
کد خبر: ۶۵۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 15 September 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: تصمیمات خوبی در دولت برای حمایت از واحد‌های تولیدی اتخاذ شده که با اجرا شدن آنها، شاهد بهبود وضعیت واحد‌های صنعتی و کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود و تولید به صرفه‌تر خواشد شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی قیروکارزین گفت: تصمیمات خوبی در دولت برای حمایت از واحد‌های تولیدی اتخاذ شده که با اجرا شدن آنها، شاهد بهبود وضعیت واحد‌های صنعتی و کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود .

صادق نجفی افزود :از مهمترین این تصمیمات عرضه محصولات پتروشیمی به عنوان مواد اولیه بسیاری از واحد‌های صنعتی در بازار ثانویه، عرضه دلار در بازار ثانویه و ثبت سفارش بدون انتقال ارز است.

وی از حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه بانکی واحد‌های صنعتی نیز خبر داد و گفت: این صندوق کسری وثیقه واحد‌های متقاضی را تاسقف ۳۰ میلیارد صادر می کند.

صادق نجفی با بیان اینکه واحد‌های صنعتی در مناطق محروم و نیز واحد‌هایی که پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند در اولویت اختصاص تسهیلات هستند، افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده با معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی با روستای همجوار، مقرر شد واحد‌های صنعتی شهرک صنعتی قیروکارزین از تسهیلات روستایی با کارمزد شش درصد استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از محل تسهیلات یارانه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز تسهیلاتی به برخی واحد‌های متقاضی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: درخواست تسهیلات این واحد‌های صنعتی ظرف مدت یک هفته اجرایی می‌شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در جلسه‌ای که باحضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، نماینده مردم شهرستان‌های فیروزاباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و برخی صنعتگران در فرمانداری شهرستان قیروکارزین برگزارشد، برحمایت از واحد‌های صنعتی با اولویت واحد‌هایی که با اختصاص تسهیلات به چرحه تولید بازگشته یا ظرفیت تولید خودو اشتغال را افزایش می‌دهند تاکید کرد و گفت: در مجموع پرداخت تسهیلات از محل اشتغال روستایی، فراگیر و کمک‌های فنی و اعتباری، به ۲۰ واحد صنعتی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار